A repülés biztonságával és a légiközlekedési szolgáltatások osztályozásával foglalkozó ausztrál cég, az AirlineRatings.com idén több hagyományos értékelési szempontot is felforgatott, amikor összeállította a legjobb légitársaságok rangsorát. A nemzetközi bírálóbizottság most például azt is vizsgálta, hogy a társaságok hogyan reagáltak a járványra.
Borult egyebek között a lista kihirdetésének menetrendje. A sorrendet mindig novemberben hozzák nyilvánosságra, ez most a járvány miatt jó nyolc hónapot csúszott. A verseny szerevezői ezt azzal indokolták, hogy látni akarták, hogyan kezelik hosszabb távon a járvánnyal járó nehézségeket a légitársaságok. A zsűri normális körülmények között azt is vizsgálja, hogy a vállalatok milyen pénzügyi eredményeket érnek el, ezt a szempontot most a pandémia miatt nem vették figyelembe a lista összeállításakor. A flottaállomány kora, az utasok elégedettsége vagy a termékkínálat azonban továbbra is mérvadó volt.
Idén a Qatar Airways végzett az élen, megelőzve a tavalyi (egyébként már hatszoros) győztest, az Air New Zealandot. A helycserében döntő tényező volt a Quatar Airways világjárványra adott válasza. A harmadik helyet a Singapore Airline szerezte meg, írja a CNN Travel.
A fapados repülőtársaságok közül Európa legjobbja az EasyJet, Ázsiáé a Jetstar, Amerikáé pedig a Southwest diszkont-légitársaság.
A 20 legjobb légitársaság az AirlineRatings.com összeállítása alapján:
1. Qatar Airways
2. Air New Zealand
3. Singapore Airlines
4. Qantas
5. Emirates
6. Cathay Pacific
7. Virgin Atlantic
8. United Airlines
9. EVA Air
10. British Airways
11. Lufthansa
12. ANA
13. Finnair
14. Japan Air Lines
15. KLM
16. Hawaiian Airlines
17. Alaska Airlines
18. Virgin Australia
19. Delta Air Lines
20. Etihad Airways