Éves alapon nagyjából ötödével csökkent az Európába szállított kínai e-autók mennyisége. Egyes szakértők szerint elkezdhettek beérni az uniós vizsgálatok, melyek azzal fenyegetnek, hogy újabb védővámokat vet ki ezen járművekre az EU.
Sokkal kevesebb kínai elektromos autó érkezett az EU-ba
Csupán 75 600 elektromos autót exportált Kína az Európai Unióba idén januárban és februárban az ázsiai ország vámadatai alapján. Majdnem ötödével, 19,6 százalékkal kevesebbet, mint 2023 azonos időszakában.
Ez azért is érdekes, mert vizsgálódik Brüsszel a kínai gyártóknak nyújtott állami támogatások ügyében, ami tisztességtelen előnyt jelenthet az európai piacokon a helyi gyártókkal szemben.
A végéhez közelednek az EU ezen vizsgálatai. Sőt, Brüsszel már közölte, újabb védővámok várhatók a kínai e-autókkal szemben. Emiatt az ázsiai ország gyártói elkezdhettek más piacok felé is kacsintgatni – írja a Bloomberg.
Azonban vannak olyan vélemények is, melyek szerint a kínai export visszaesése inkább a Vörös-tengeren fennálló hajózási problémákkal magyarázható.
Lehetetlen az önvezetés a BYD szerint
Egyébként Kína vezető elektromos autógyártójának, a Szegeden gyárat építő BYD-nek az egyik szóvivője, Li Yunfei arról beszélt a CNBC újságírójának a 2023-as Sanghaji Autószalonon, hogy az önvezetés egy hamis állítás. Megjegyezte, ha például két önvezető jármű karambolozik, azt sem lehet eldönteni, hogy melyik volt a hibás.
Úgy gondoljuk, az önvezető technológia, amely teljesen független az emberektől, nagyon-nagyon távoli jövő, és teljességgel lehetetlen megvalósítani. (…) Sok évnyi belefektetett összeg után láthatjuk, hogy nem vezettek sehova ezek az erőfeszítések
- idéztük a cég neve említése nélkül is valószínűleg a Teslára utaló (az amerikai vállalat rengeteg pénz fektetett önvezető technológia fejlesztésébe) szóvivőt korábban.
Kínában tilos önvezető autót értékesíteni a nagyközönségnek. Viszont néhány vállalatnak ideiglenesen engedélyezték, hogy egyes városokban önvezető taxikat üzemeltessenek.
Ezzel szemben 2023 elején jelentette be a Mercedes, hogy elsőként ők kaptak engedélyt az Egyesült Államokban a hármas szintű önvezetésre. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk pedig egyébként is régóta próbálja népszerűsíteni az autonóm vezetést.