Coca-Cola  üvegben és dobozban

Meghaladta az elemzők várakozásait a Coca-Cola első negyedéves eredménye. A vásárlók 2022 első három hónapjában is rengeteg saját márkás terméket, valamint Powerade-et és Costa kávét ittak.


James Quincey CEO ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy "viharfelhők gyülekeznek a láthatáron".

Kisebb kiszerelés

A társaság az első negyedévben képes volt megbirkózni az inflációs kihívásokkal, és tartotta, sőt felül is múlta a várt számokat: 10,5 milliárd dolláros bevételt ért el a várt 9,83 milliárd dollár helyett.

A felfokozott kereslet és a vásárlói szokások változása az étel- és italgyártó cégeket az elmúlt időszakban a nagyobb kiszerelés felé tolták, de nemrég a kisebb kiszerelés is újra teret nyert a piacon. A Coca-Cola az első negyedévben az inflációs nyomás és a csökkenő vásárlóerő miatt egyadagos italokkal is kiegészített portfólióját, mint írja, elérhető árakon.

Az első negyedévben a társaság két termékszegmensében is kétszámjegyű növekedést ért el: az egyik a gyümölcsleveket, a vegán, a tejes italokat, a másik a sportitalokat, kávét és teát tartalmazza. Az üdítőitalok forgalma 7 százalékkal emelkedett, ezen belül legjobban a sajátmárkás üdítő és cukormentes változata teljesített.

Most kell árat emelni

Quincey szerint a vásárlók nem fogják vég nélkül benyelni az inflációt. A cég közben növekvő költségekkel számol olyan kulcsfontosságú alapanyagoknál, mint a kukoricaszirup, a műanyag vagy az alumínium.

A Coca-Cola próbál invesztálni a brandjeibe, hogy a fogyasztók hajlandóak legyenek többet fizetni a termékekért – mondta Quincey. Hozzátette, hogy célszerűbb még mostanában árat emelni, mert egy esetleges recesszió esetén a vásárlók sokkal érzékenyebbek lesznek arra, hogy mennyit fizetnek.

Az orosz piacról való kivonulás a Coca-Cola bevételeinek 1-2 százalékát érinti. A társaság a negyedéves mérleg után megerősítette az idei évre szóló 7-8 százalékos bevételnövekedését.

The Conversation

Ne hagyd ki!