A Nestlé az áremelések után tartja a 2022-es célszámokat, annak ellenére is, hogy Oroszországba csak alapvető cikkeket, például tápszert szállít.
A cég megerősítette az idei évre vonatkozó 5 százalékos növekedési előrejelzését, miután az első negyedévben a vásárlókat nem tántorította el termékeik drágulása. Az eladások növelését idén az árak további emelése mellett kívánják elérni.
Növekvő költségek
A világ legnagyobb élelmiszergyártó csoportja az Ukrajna ellen indított orosz háború következményeként az energia- és alapanyagárak magasabb költségét az év első három hónapjában át tudta hárítani a fogyasztókra.
Felelősségteljesen emeltük az árakat, és ez nem csökkentette a fogyasztói kedvet. Az infláció miatt a költségek továbbra is meredeken emelkednek majd, egész évben számítani kell árváltozásra és csillapító intézkedésekre
- közölte a társaság.
Az árak leginkább a Nestlé fő piacán, Észak-Amerikában emelkedtek, 8,5 százalékkal. A kínált termékcsoportokon belül az állateledeleké nőtt leginkább, 7,7 százalékkal. A vállalat legfőbb termékcsoportjában, amelybe a kávé is beletartozik, 4,9 százalékos áremelkedés volt.
Nagy piactól esett el
A Nestlé az Ukrajna ellen indított orosz háborút követően még március végén beszüntette a nem alapvető fontosságú termékek árusítását Oroszországban, ahol tavaly 1,8 milliárd dollár értékű forgalmat bonyolítottak. Továbbra is ellátják az orosz piacot bébitápszerrel és gyógyászati tápszerrel Ukrajna tiltakozása ellenére.
A svájci cég már korábban leállította oroszországi beruházásait és hirdetéseit, és közölte, hogy az Oroszországból származó profitot az ukrajnai segélyakciók szervezőinek utalja át.
A Nestlé közlése szerint termékportfóliójuknak köszönhetően a jelenlegi nehéz körülmények között is jó pozícióban vannak, hiszen termékeik több mint egyharmada prémium minőségű.