A Disney három streamingplatformján összesen 221,1 millió előfizetőről számolt be július elsejével. Azért előzhette meg a Netflixet, mert az egy ideje előfizetőket veszít.
Erős maradt az érdeklődés
A Disney ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy az indiai krikettmeccsek sugárzási jogainak elveszítésével az előfizetők száma várhatóan nem gyarapodik a korábban előrejelzett ütemben.
A Disney-hálózathoz tartozik még a Hulu és az ESPN+ is a Disney+-on kívül. Utóbbi iránt továbbra is erős maradt az előfizetői érdeklődés.
A pandémia idején bevezetett korlátozások megdobták a streamingszolgáltatók iránti előfizetési hajlandóságot, és úgy tűnik, ez továbbra sem csökken jelentős mértékben. A társaság a második negyedévben 14,4 millió új Disney+ előfizetőről számolt be, ez sokkal több, mint amire elemzők számítottak. Nagy volt az érdeklődés a csatorna iránt az Egyesült Államokon kívül is.
Jönnek a reklámok
Még az idén változás várható az előfizetői díjakban. A mostani, reklámmentes csatorna havonta 10,99 dollárba kerül majd. Marad a jelenlegi, 7,99-es előfizetői díj, de azért már el kell viselni a reklámokat. Az Egyesült Államokon kívül a reklámokat is tartalmazó szolgáltatást a jövő évben tervezik bevezetni.
A Disney arra számít, hogy az áremelés hosszú távon nem riasztja el az előfizetőket. Közben erős érdeklődést tapasztaltak cégektől a reklámidő megvásárlására.
Sokba került a Disney-nek az előfizetői tábor gyarapítása: a streamingszolgáltató 1,1 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el a második negyedévben. Arra számítanak, hogy a veszteség ebben az évben eléri a legmélyebb pontját.
Közben a Disney-vidámparkokból, amelyek a pandémia idején nem termeltek bevételt, idén szépen keresett a cég. Az összbevétel az áprilistól júniusig terjedő időszakban 26 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor: 1,5 milliárd dollár.
A Netflix a második negyedévben majdnem egymillió előfizetőt veszített, így 220,67 millió előfizetője maradt. A Disney előnye tehát minimális, de meglett.
A Disney első negyedéves eredményéről itt írtunk.