Netflix felirat egy tableten, mellette popcorn

A világ legnagyobb streamingszolgáltatója a jövőben fellép azokkal szemben, akik megosztják a bejelentkezési információikat. A Netflix 100 millióra becsüli azok számát, akik nem előfizetőként használják a platformot.


A mostani figyelmeztetés komolynak tűnik, és véget vethet a kézen-közön megszerzett jelszavak ingyenes használatának. A Netflix eddig szemet hunyt a gyakorlat felett, részben azért, mert ez hozzásegítette felhasználói számának növekedéséhez.

Kevesebb előfizető

A streamingszolgáltató tíz év alatt most először veszített előfizetőket, méghozzá 200 ezret, az első negyedévben. Várakozásai szerint a második negyedévben is folytatódhat a tendencia, és előfizetői száma akár további 2 millióval is zsugorodhat.

A Netflixnek jelenleg világszerte 222 millió előfizetője van. A pandémia idején számuk szépen gyarapodott, majd elért egy platót, most pedig csökkenésnek indult, a Covid-szigorítások feloldásával és az infláció elszabadulásával párhuzamosan.

Saját becslésük szerint csak az orosz piacról való márciusi kivonulásuk miatt 700 ezer előfizetőt veszítettek.

A streamingszolgáltató eddig azért törődött kevéssé a jelszavak megosztásával, mert anélkül is szépen teljesített.

A jelszavak megosztásával meg kell tanulnunk együtt élni, mert nagyon sok a legális megosztás, például egy családon belül, lehetnek élettársak, gyerekek. Nehéz meghúzni a határokat

– mondta még 2016-ban a platform társalapítója, Reed Hastings.

Új szelek fújnak

A Netflix az évek alatt fogyasztóbarát brand lett, és a képbe beletartozott a jelszavak megosztása feletti engedékenység is. Mostanra azonban számos versenytárs is megjelent a piacon, például a Disney, a Warner vagy az Apple TV+. A növekedés leállása miatt a cég stratégiát vált.

A Netflix ebben az évben már elkezdett tesztelni különböző módszereket a jelszómegosztás megszüntetésére Chilében, Costa Ricán és Peruban. A működő modellt fogják kiterjeszteni más országokra is, vagyis arra lehet számítani, hogy

pluszpénzt kérnek majd azoktól az előfizetőktől, akiknek a jelszavát többen használják.

Erre konkrét időpontot még nem határoztak meg, de a „hajtóvadászat” akár már 2023-ban megkezdődhet. Arról, hogy lesznek-e reklámok a Netflixen, nemrég írtunk.

The Conversation

Ne hagyd ki!