A Netflix logója egy televízió képernyőjén
Spencer Neumann, a Netflix pénzügyi igazgatója diplomatikus, mégis kissé aggasztó választ adott arra a kérdésre, hogy a jövőben várható-e, hogy a Netflixre is begyűrűznek az oly sokak által „kedvelt” kereskedelmi reklámok.


Az elmúlt hónapokban számos Wall Street-i elemző sürgette a világ legnagyobb streamingszolgáltatóját, hogy bővítse kínálatát egy olyan csomaggal, amelynek rendkívül kedvező a havidíja, cserébe viszont reklámokkal bombázza az előfizetőket. Az ötlet elsősorban azért merült fel, mert a Netflix előfizetői bázisának növekedése folyamatosan lassul, a cég piaci értéke pedig meredeken csökken, idén már 43 százalékot zuhant a részvényárfolyama.

Annak ellenére, hogy a streamingóriás üzletpolitikájának szerves részét képezi a reklámmentesség, Spencer Neumann pénzügyi vezető nagyjából annyit mondott a fent említett kérésre, hogy „soha ne mondd, hogy soha”.

Hozzátette, a Netflix egyelőre nem tervezi a reklámok bevezetését, de a nem is olyan távoli jövőben sajnos van arra esély, hogy ez változni fog.

Nagy a nyomás

A szakembernél nem véletlenül most kérdeztek rá a hirdetésekre, ugyanis a piaci riválisok, például a Walt Disney (Disney +), a WarnerMedia és a Comcast a közelmúltban megtették az első lépést a hirdetések piaca felé: ingyenes csomagokat kínálnak, amelyek reklámokat is megjelenítenek.

Spencer Neumann elmondta, nehéz figyelmen kívül hagyniuk versenytársaik üzletpolitikáját, de számukra egyelőre nem indokolt, hogy hasonló lépéseket tegyenek.

Neumann hozzátette, idén tanulni, kísérletezni szeretnének, de nem a reklámokkal, hanem a játékokkal.

Remélem, hogy egy évtizeden belül [a játéküzletág] üzletünk jelentős részét fogja képviselni. Annyi biztos, hogy a következő 12 hónapban ez még nem fog megtörténni.

-mondta Neumann.

A Netflix kínálatában már 14 online játék található, erről bővebben EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.

The Conversation

Ne hagyd ki!