Az Airbnb és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködést kötött a járvány utáni turizmus növelése és helyreállítása érdekében Budapesten és környékén - közölték a szervezetek az MTI-vel.
Jönnek az élményprogramok
A partnerség részeként az Airbnb és az MTÜ együtt dolgozik majd a turizmus egyensúlyának helyreállítása érdekében, elosztva a turizmus gazdasági előnyeit a régión belül, valamint több ember számára biztosítva ezzel bevételt. A Budapest környéki turizmus felelősségtudatos helyreállításának támogatása érdekében az Airbnb és a Magyar Turisztikai Ügynökség mind a belföldi, mind a külföldi vendégek számára helyi szakértők által vezetett egyedi Airbnb-élményprogramokon keresztül kínálja Budapest újrafelfedezésének - és ezzel együtt a főváros páratlan élményeken keresztüli megismerésének - lehetőségét.
A vendégek olyan egyedi élmények közül választhatnak, mint a vegán ételtúra, az utcai művészet túra és az egyedülálló budapesti háztetői élmény
- írták.
Az első fecske
Ez az első ilyen jellegű együttműködés az Airbnb és egy közép- és kelet-európai desztinációs marketing szervezet között. Az Airbnb már több mint 500 helyi önkormányzattal és szervezettel működik együtt a világ minden táján a turizmus támogatása, az adók begyűjtése és befizetése érdekében. Idén az Airbnb már bejelentett partnerséget Krakkóval a turizmus helyreállításának támogatására, valamint Pozsonnyal a turisztikai adó automatizált beszedésére az Airbnb platform használatával.
Kitértek arra is, hogy az Airbnb és az MTÜ több erőforrást bocsátott a magyarországi házigazdák rendelkezésére, hogy segítsen a regisztrációs szabályoknak megfelelni. Az Airbnb adatai szerint azon magyarországi házigazdák, akiknek egy kiadó lakásuk van a platformon, együttesen több mint 3 millió dollárt kerestek idén május-augusztusban.