Modern kamerák, egy arcfelismerő rendszer és egy applikáció helyettesíti az eladókat, valamint a kasszákat az Aldi londoni boltjában. A vásárlóknak az appon kell regisztrálniuk az üzlet használatához, így helyben fizetniük sem kell a termékekért. Ha beválik a modell, hasonló üzletek sorát nyithatja az üzletlánc.
Új üzleti modellel próbálkozik az Aldi
Londonban nyitotta meg az első, pénztár nélküli üzletét az Aldi. A Greenwich városrészben lévő boltban a vásárlók helyben fizetés és sorbanállás nélkül vásárolhatnak.
A vendégeknek az üzlethelység használata előtt le kell tölteniük az Aldi Shop&Go alkalmazását. Azon kell regisztrálniuk, illetve meg kell csinálniuk a fizetési beállításokat, illetve a személyi azonosítást.
Ezután az üzletben akár alkoholt is vásárolhatnak. A vásárlói korhatár betartásáért, valamint az egyéb ellenőrzésekért egy mesterséges intelligenciával erősített arcfelismerő és kormeghatározó kamerarendszer felel.
A boltban alkalmazott technológia a kamerák segítségével felismeri a látogatók által elrakott árukat is. A vásárlók távozásakor pedig automatikusan kiállítja nekik a számlát, amit az appon kapnak meg – írja a Standard.
Ha beválik a modell, valószínűleg hasonló üzletek sorát nyithatja az üzletlánc a különböző országokban, akár Magyarországon is.
Orosz diszkontlánc nyitna üzleteket Magyarországon
Egyébként arról is a napokban robbant a hír, hogy orosz kiskereskedelmi üzletlánc léphet be a magyar piacra.
"Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz” – így kezdődik az lapunk birtokába került e-mail, amelyeket az orosz diszkontlánc képviselői potenciális üzleti partnereiknek küldtek szét még idén február végén. Az üzenetben a társaság ambiciózus terveket vázol fel. Eszerint „az elkövetkező év” során 20 üzletet nyitnak Budapesten és az agglomerációban,
három év múlva pedig 200 üzletükben már 700 millió eurós forgalmat szeretnének elérni.
Mit tud a MERE?
Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították, azóta 20 országban (például Belgium, Cseh Köztársaság, Észtország, Kazahsztán, Oroszország, Kína, Németország, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Románia, Vietnam, Fehéroroszország, Azerbajdzsán, Szerbia, Spanyolország, Görögország) mintegy 2500 üzletet működtetnek. Akárcsak az Aldi vagy a Lidl, a MERE is úgynevezett hard diszkontlánc, azaz portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Az átlagosan 1000 m2-es üzletei meglehetősen spártai berendezésűek, termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják vevőiknek. A már említett e-mailjükben azt ígérik,
áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek
„a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt.” Elsősorban olyan vevőkre számítanak, akik átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek, akik megtervezik vásárlásaikat és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet. A MERE-ben kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd, ebben élelmiszerek, háztartási vegyiáru, italok és iparcikkek is szerepelni fognak. Valószínűsíthető, hogy az orosz diszkontlánc főként saját márkás termékeket kínál majd.