Egy kutatás kiderítette, hogy az androidos telefonokhoz, vagy az iPhone-okhoz ragaszkodnak tovább a tulajdonosaik. A kutatók szerint a ragaszkodást a készülékek ára és a felhasználói elégedettség mellett az is befolyásolja, mekkora a kísértés a piacon.
Tovább ragaszkodnak az iPhone-okhoz a felhasználóik, mint az androidos készülékekhez
Az androidos készülékeknél jellemzően tovább tartják meg az iPhone-okat a tulajdonosaik – derült ki egy friss kutatásból. A Consumer Intelligence Research Partners amerikai piacon végzett felmérése szerint amíg az iPhone-felhasználók 61 százaléka legalább két évig ragaszkodik a készülékéhez, addig az androidosoknál ez az arány 43 százalék. Egy éven belül pedig az előbbiek 10 százaléka, az utóbbiaknak pedig 23 százaléka szabadul meg a mobiljától.
A HVG azzal magyarázza az igen eltérő eredményeket, hogy az Android operációs rendszert használó mobiltelefonok között több, olcsóbb modell létezik. Ezek a birtokosaik könnyebben adják a fejüket a készülékcserére.
Emellett az iPhone-kínálatot általában évente egyszer frissítik, így egyetlen éves katalizátor van egy új telefon megvásárlásához. Azonban az Android-piac kínálati oldala óriási, olyan neves szereplők folyamatosan megújuló kínálatával, mint például a Samsung, a Google vagy a Motorola. Tehát ezen a piacon jóval gyakoribb lehet a kísértés egy új készülékre.
Továbbá az iOS-es rendszereket meglehetősen sokáig, 5-6 évig támogatja az Apple. Ezért sokszor tovább maradnak korszerűek, mint számos androidos készülék.
Ügyfélcsábításban erősebb az Apple, mint a Google
Egyébként a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) kutatócég jelentése szerint az első iPhone mobilkészüléküket vásárlók 14 százaléka Android operációs rendszert használó készülékről váltott iOS-esre az Egyesült Államokban a 2022 júniusától 2023 májusa végéig tartó időszakban. Ezzel szemben az újdonsült androidos felhasználók csupán 4 százalékának volt az előző mobilja almás.
A százalékos érékek félrevezetők lehetnek az operációs rendszerek piaci részesedésének ismerete nélkül. Viszont a Statista adatai alapján 2020 májusa óta az amerikai piacon vezetőnek számító, Apple-fejlesztésű iOS 53,1 százalékos részesedést tudhat magáénak, a Google érdekeltségébe tartozó Android pedig 46,46 százalékot.
Azonban az iOS és az Android felhasználóiról egyaránt elmondható, hogy kiemelkedő a márkahűségük. Több mint 90 százalékuk ragaszkodik a korábban használt operációs rendszeréhez egy új telefon megvásárlásakor. Igaz, a felmérés szerint az iOS-esek arányaiban 3 százalékkal többen, mint az androidosok.