Erős márkahűség jellemzi az androidos és az iOS-os mobilkészülékek felhasználóit is, így meglehetősen nehezen váltanak az egyik platformról a másikra. Azonban úgy tűnik, az utóbbira inkább átcsábulnak a vásárlók.
Csábítóbb az iOS, mint az Android?
Friss jelentést tett közzé a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) kutatócég. A felmérésükből kiderül, az első iPhone mobilkészüléküket vásárlók 14 százaléka Android operációs rendszert használó készülékről váltott iOS-osra az Egyesült Államokban az elmúlt 12 hónapban. Ezzel szemben az újdonsült androidos felhasználók csupán 4 százalékának volt az előző mobilja almás.
A százalékos érékek félrevezetők lehetnek az operációs rendszerek piaci részesedésének ismerete nélkül. Viszont a Statista adatai alapján 2020 májusa óta az amerikai piacon vezetőnek számító, Apple-fejlesztésű iOS 53,1 százalékos részesedést tudhat magáénak, a Google érdekeltségébe tartozó Android pedig 46,46 százalékot.
Azonban a hwsw megjegyzi, az iOS és az Android felhasználóiról egyaránt elmondható, hogy kiemelkedő a márkahűségük. Több mint 90 százalékuk ragaszkodik a korábban használt operációs rendszeréhez egy új telefon megvásárlásakor. Igaz, a felmérés szerint az iOS-osok arányaiban 3 százalékkal többen, mint az androidosok.
Adatvédelmi változások az androidos telefonokon
Egyébként több látványos változást hozhat az Android 14 operációs rendszer megjelenése és telepítése a mobilkészülékeken. A telefonok biztonsági frissítéseket is kaphatnak, ami - bizonyos körülmények között - megakadályozhatja régebbi verziójú alkalmazások telepítését.
A kódváltoztatásokra hivatkozva a 9to5Google is korábban arról írt, hogy az új rendszer blokkolhat néhány sideloadingot. Ez azt jelenti, hogy meggátolhatja egyes Play Store-ban nem elérhető applikációk telepítését és használatát.
A tiltás leginkább azokra az appokra vonatkozhat, amelyek nem felelnek meg az Android 14 minimum elvárásainak. Legelőször a különösen régi alkalmazásokat blokkolhatja, majd a megfelelési küszöb az Android 6.0 rendszerkövetelményeinek lehet a minimális szintje.
A Play Store-ban az alkalmazásoknak kompatibilisnek kell lenniük legalább az Android 12-es követelményeivel, tehát külsős appokkal lehet gond. Azonban ez a funkció opcionális lehet. A célja a biztonság és az adatvédelem növelése, vagyis a rosszindulatú szoftverek kiszűrése. A döntés azért furcsa, mert sokan csak azért használnak androidos készülékeket, mert azok – az iOS-szal szemben – engedélyezik a hasonló sideloadingek telepítését.