Az ismert márkajel minden elemét átalakítják

Úgy döntött a Google, megváltoztatja a tulajdonában lévő Android márkaidentitását. Ez a legnagyobb ilyen jellegű átalakítás a mobilos rendszer történetében. Ennek részeként az ismert logójuk minden elemét átalakítják.


Megújul az Android logója

A napokban kezdődött az a folyamat, mely célja az Android márkaidentitásának megváltoztatása. Hasonlóan nagy átalakításra eddig nem volt példa a cég nagyjából másfél évtizedes történetében. Ennek részeként a mobilos operációs rendszeréről ismert vállalat piktogramjának minden elemét átalakítják.

A cég anyavállalata, a Google, például az "Android" nevet mostantól csupa nagybetűvel fogja írni a logóban, de ezzel párhuzamosan lecserélik a hagyományos betűtípust is. Emellett a név eredetére utaló zöld robotfejet is modernizálják. Az eddigi kétdimenziós alak háromdimenziós hatást kap, így megváltoznak a színtónusai is.

A megváltozott logót ezen a linken nézheted meg.

Korábbi változások

A PC Fórum megjegyzi, utoljára 2019-ben változtatott a Google az Android logóján. Akkor a korábbi, 2008 óta használt, egészalakos robotot cserélte le csupán annak a fejére. Azt megelőzően pedig 2024-ben frissítették a márkajelzést, amikor az "android" felirat tipográfiáját tették hasonlatosabbá a legtöbb asztali- és mobilrendszeren használt sans-serif betűtípusokhoz.

Arról egyelőre nincs hír, hogy az új logót mikortól és milyen ütemben tervezi bevezetni a Google. Azonban szinte biztos, hogy a várhatóan ősszel megjelenő Android 14 az új márkajelzést fogja használni.

Ügyfélcsábításban erősebb az Apple, mint a Google

A napokban tette közzé friss jelentését a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) kutatócég. A felmérésükből kiderül, az első iPhone mobilkészüléküket vásárlók 14 százaléka Android operációs rendszert használó készülékről váltott iOS-osra az Egyesült Államokban az elmúlt 12 hónapban. Ezzel szemben az újdonsült androidos felhasználók csupán 4 százalékának volt az előző mobilja almás.

A százalékos érékek félrevezetők lehetnek az operációs rendszerek piaci részesedésének ismerete nélkül. Viszont a Statista adatai alapján 2020 májusa óta az amerikai piacon vezetőnek számító, Apple-fejlesztésű iOS 53,1 százalékos részesedést tudhat magáénak, a Google érdekeltségébe tartozó Android pedig 46,46 százalékot.

Azonban az iOS és az Android felhasználóiról egyaránt elmondható, hogy kiemelkedő a márkahűségük. Több mint 90 százalékuk ragaszkodik a korábban használt operációs rendszeréhez egy új telefon megvásárlásakor. Igaz, a felmérés szerint az iOS-osok arányaiban 3 százalékkal többen, mint az androidosok.

Ne hagyd ki!