Drágul a Coca-Cola és a Pepsi

A Coca-Cola vezérigazgatója bejelentette, hogy hamarosan magasabb áron fogják kínálni a termékeiket. A Pepsi is hasonló lépésekre készül.


Az italgyártó vállalat az árucikkek előállítási költségeinek növekedésével indokolta a döntést. Noha ez a lépés kedvezően fog hatni a Coca-Cola haszonkulcsára, a pénzügyi gondokkal küzdő vásárlók fogyasztása csökkenhet emiatt.

Elég nagy nyomás van rajtunk, hogy a 2022-re elvárt számokat teljesítsük, így muszáj drágábban adni az üdítőinket. Intelligensen fogjuk a helyzetet kezelni, kihasználva a csomagolás méreteiben rejlő lehetőségeket, így optimalizálva az árakat a vásárlóknak

-nyilatkozta James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója a CNBC-nek.

Alkalmazkodás a járványhoz

A koronavírus-járvány miatt a vállalat átalakította a termelési és értékesítési szokásait. A polcokon nagyobb kiszerelésekkel találkozhattak a vásárlók, amivel a Coca-Cola azoknak a fogyasztóknak akart kedvezni, akik home office-ból dolgoztak. Tetemesebb mennyiségeket tudtak egyszerre felhalmozni, így kevesebbet kellett boltba járniuk.

A pandémia előtt még máshogyan gondolkodtak. A Coca-Cola és a nagy riválisa, a Pepsi is a kisebb dobozos és palackos üdítők árusítását preferálta, amivel magasabb egységárakat vezethetett be.

A Pepsi vezetői is hasonlóan látják a helyzet, azt is közölték, hogy amint a járvány alábbhagy, ők is vissza fognak térni a kisebb kiszerelésű, magasabb egységárú termékek árusításához.

James Quincey egyelőre nem árulta el, pontosan melyik termékcsoportot érinteni a tervezett drágulás. A cég életében legutóbb 2018-ban volt példa hasonló áremelésre.

Dübörög a biznisz

A Coca-Cola nemrégiben közzétette az első negyedéves pénzügyi adatait, aminek hatására 1 százalékkal emelkedett a részvényeik árfolyama, ugyanis a Wall Street szakembereinek minden várakozását felülmúlták az eredmények. A cég márciusi eladásai már járvány előtti számokat produkáltak, a negyedéves bevétel 9 milliárd dollár volt. Az elemzők 8,6 milliárd dollárra számítottak. A nyereség 2,25 milliárd dollár volt.

Egy részvény után 55 cent osztalékot kaptak a tulajdonosok, a szakemberek itt 50 centtel kalkuláltak előzetesen. Az italgyártó részvényei most 54-55 dolláros árfolyamon pörögnek. A cég tőzsdei értéke 233 milliárd dollár.


Ne hagyd ki!