A Decathlon kiskereskedelmi lánc Buyback néven új visszavásárlási szolgáltatást vezet be mind a 24 hazai üzletében. Kezdetben a vállalat saját márkás kerékpárjaira összpontosít, de később valamennyi termékkategóriára kiterjesztené a lehetőséget.
A visszavásárlási szolgáltatást a Decathlon a hűségprogramjában részt vevő fogyasztóinak kínálja. Ennek keretében a saját márkás gyerek- és felnőtt kerékpárokat – az elektromos kerékpárok kivételével – visszavásárolja a francia hátterű cég, majd az üzletekben a szükséges javításokat és felújításokat elvégezve, a „második esély” termékkategóriában belül újra értékesíti. A vásárlók digitális Decathlon ajándékkártya formájában kapják meg a kerékpárjuk utáni összeget - közölte a cég.
Így működik
A fogyasztók először kitölthetnek egy rövid online felmérést, amelynek alapján egy előzetes árkalkulációt kapnak. A vásárlók ezután személyesen leadják a terméket a legközelebbi Decathlon áruházban, ahol cserébe ajándékkártyát kapnak. A Decathlon ezzel hazai viszonylatban új szereplő lesz a használt kerékpárok piacán. Az újítás a vállalat kisebb környezeti terheléssel járó, körkörös üzleti modellre való átállásának egyik eleme.
Nyit a használt felé a Mediamarkt is
Beemeli kínálatába a használt, felújított termékeket a Mediamarkt. Ezeket egy külső, erre szakosodott partnertől szerzi be a vállalat. Az újraforgalmazott termékeknek szigorú kritériumrendszernek kell megfelelniük. Azaz jól működnek, és nem látszik rajtuk, hogy használtak lennének, viszont olcsóbbak, mint hagyományos, gyári rokonaik. A cég Apple és Samsung okostelefonokkal kezd, aztán jönnek órák, tabletek, laptopok is.