A PepsiCo remek pénzügyi negyedévet zárt június 12-én. A Refinitiv IBES adatai szerint a cég nettó árbevétele 20,5 százalékkal, 19,22 milliárd dollárra nőtt az említett negyedévben. Ez az eredmény 2 milliárd dollárral haladta meg a szakértők előzetes becsléseit. A befektetők így részvényenként 1,72 dollárnyi osztalékot vehettek ki. A megnövekedett kereslet hatására a vállalat arra számít, hogy év végére a részvényenkénti nyereség további 11 százalékos növekedést fog mutatni. A vállalat a kiemelkedő eredmények ellenére úgy döntött, ideje drágábban adni a termékeit.
A PepsiCo alapvetően három érvet hozott fel az áremelés mellett:
- a hirdetési és marketing költségek több mint 30 százalékkal emelkedtek az elmúlt negyedévben
- jelentősen drágultak az alapanyagok
- a beszerzési folyamatok lelassultak, akadozik az ellátási lánc
Ezek együttesen már olyan többletköltségeket jelentenek a cégnek, amelyekkel nem tud megbirkózni úgy, hogy a továbbiakban is nyereségesen üzemeljen. Éppen ezért a költségek egy részét áthárítja a fogyasztókra. Az egyelőre nem derült ki, hogy a cég milyen mértékű áremelést tervez.
Bár a vállalat nehezen bírja az említett többletköltségeket, mégis nagyjából 3,15 milliárd dollárt különített el automatizálási korszerűsítésre. Ez főleg a gyártóüzemeit, a kiszolgáló központjait és a raktárait érinti. Az automatizálás következtében számos munkahely fog megszűnni.
A rivális nyomában
A Pepsi bejelentése nem sokkal az után jött, hogy a Coca-Cola is áremeléseket helyezett kilátásba. A Coca-Cola az árucikkek előállítási költségeinek növekedésével indokolta a döntést.
Elég nagy nyomás van rajtunk, hogy a 2022-re elvárt számokat teljesítsük, így muszáj drágábban adni az üdítőinket. Intelligensen fogjuk a helyzetet kezelni, kihasználva a csomagolás méreteiben rejlő lehetőségeket, így optimalizálva az árakat a vásárlóknak
-nyilatkozta James Quincey, a vállalat vezérigazgatója.
A koronavírus-járvány miatt a vállalat átalakította a termelési és értékesítési gyakorlatát. A polcokon nagyobb kiszerelésekkel találkozhattak a vásárlók, amivel a Coca-Cola azoknak a fogyasztóknak akart kedvezni, akik home office-ból dolgoztak. A Pepsi is ezt az üzletpolitikát követte.