Lengyel riválist kaptak a magyarországi e-kereskedők
Fotó: Shutterstock

Lengyel riválist kaptak a magyarországi e-kereskedők

Tovább erősödhet a kelet-európai cégek dominanciája a magyarországi e-kereskedelmi piacon azzal, hogy hivatalosan is elindult hazánkban a lengyel Allegro, melyet szokás Kelet-Európa Amazonjának is nevezni.


A lengyel Allegro hazai indulásával kapcsolatban a koronavírus-járványt követően röppentek fel az első pletykák, miután a cég 2021-ben felvásárolta a csehországi Mall csoportot. A társaság végül nem az itthon egyébként amúgy sem túl népszerű Mall farvízén igyekezett betörni a magyar piacra, hanem saját márkanéven indította el piactér-szolgáltatását, írja a hwsw.hu.

A cég négy ország százötvenezer kereskedőpartnerének több százmillió termékét kínálja a régióban. Ebből a magyar oldalon már most több ezer ellenőrzött eladó kínál több millió terméket.

A magyar Allegro a román eMAG-hoz és a cseh Alzához hasonlóan előfizetéses modellben kínál kedvező szállítást is (Allegro Smart néven), ez a program ugyanakkor vásárlási kedvezményeket nem nyújt, csak ingyenes kiszállítást és visszaküldést. A webshop futárpartnere az Express One, mely házhoz és csomagautomatákba egyaránt kiszállítja a megrendeléseket.

Az Allegro megjelenésével a magyar e-kereskedelmi piacon tovább erősödhet a kelet-európai multik jelenléte az idén döbbenetes tempóban taroló kínai szereplők (Temu, Shein) mellett. A hazai e-kereskedelmi piac legnagyobb forgalmú kereskedői eddig is kelet-európai vállalkozások voltak (eMAG, Alza, Kifli.hu), a legismertebbek között pedig már tavasszal ott volt a Temu, mely alig több mint egy évvel ezelőtt indította el tevékenységét a régióban.


Ne hagyd ki!