Rákaptak a magyarok az e-kereskedelmi szolgáltatásokra

Dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, 2021-ben a forgalom több mint 1200 milliárd forint volt, 32 százalékponttal nőtt az elmúlt egy évben - derült ki a Mastercard által támogatott reprezentatív Fizetési Élmény Riportból.


A forgalom bővülése részint az új belépők számának növekedésével is magyarázható. Másrészt egyre többen tekintenek úgy az online bevásárlásra, mint egy "plázalátogatásra": egy körben meg lehet tenni a napi bevásárlást, a születésnapi ajándékok beszerzését és a postai csekkek feladását.

A kutatás szerint töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége, 10-ből 7 magyar használta már kártyáját online vásárláskor, és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Ez utóbbi népszerűségének titka, hogy olyan esetekben is lehet a netről rendelni, amikor a kártya nincs ott, vagy nehézkes lenne azt elővenni - jó példa erre a tömegközlekedés, hiszen minden 5. magyar rendelt már utazás közben.

A hazai e-kereskedelmi forgalom 95 százalékát a 20 legnagyobb forgalmat generáló cég adja a kutatás szerint. Ugyanakkor Magyarországon nagyságrendileg 24 ezer webshop működik, ami 60 ezer embernek ad munkát.

A kutatást a Frontira megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végezte. A Fizetési Élmény Riport 1000 résztvevővel végzett, a hazai, legalább negyedévente online vásárlókra reprezentatív kérdőíves kutatásra, egy szintén 1000 elemű, e-kereskedőkkel végzett kérdőívre, valamint 16 e-kereskedővel és 15 iparági szakértővel végzett interjúkra épül.


The Conversation

Ne hagyd ki!