Coco Chanel Mademoiselle parfüm egy fekete ruhadarabon
Fotó: Unsplash

Mit szólna Coco? Egy "konzerves" veszi át a Chanel irányítását

A nagy múltú francia divatház, a Chanel az élelmiszeripari és fogyasztási cikkeket gyártó Unilever egykori vezetőjét, Leena Nair-t nevezte ki új globális vezérigazgatójának-írja a Reuters.


Sokáig keresték

Az 52 éves indiai származású brit szakember Maureen Chiquet pozícióját veszi át, aki kilenc éven keresztül ült a vezérigazgatói székben. Chiquet 2016-ban távozott a cégtől, a vezetői szerepet azóta ideiglenesen a Chanel társtulajdonosa, a 73 éves francia milliárdos, Alain Wertheimer töltötte be. Wertheimer a jövőben a csoport globális ügyvezető elnökeként dolgozik tovább.

Múltjukat tekintve igen nagy a különbség a két üzletasszony között. Chiquet korábban is a divat világában dolgozott, Leena Nair viszont az elmúlt 30 évben egy teljesen más területen, az élelmiszerek, üdítők, tisztítószerek, tisztálkodási és kozmetikai termékek piacán kamatoztatta tudását.

Minden bizonnyal nem jelent majd gondot az ágazati átállás, ugyanis Nair az Unilever HR vezetőjeként több mint 150 ezer munkavállalóért felelt. Előreláthatólag januárban fog csatlakozni a ruhaipari óriáshoz.

Változnak az idők

Bár a szigorúan ellenőrzött családi divatház meglehetősen ritkán fogad be kívülállókat, a Chanel üzletpolitikája az elmúlt években rengeteget változott. Próbálja követni a piaci trendeket, riválisaihoz hasonlóan a fogyasztási cikkek iparágából csábítja magához a top szakembereket. Néhány példát említve:

  • az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton vezérigazgatója, Antonio Bellonira korábban a Procter & Gamble európai elnöke volt,
  • az Estee Lauder szépségipari vállalat jelenlegi vezetője, Fabrizio Freda pedig szintén a P&G csapatát erősítette hosszú éveken keresztül

Mindezek mellett az ágazati szereplők, így a Chanel is egyre nagyobb nyomás alatt vannak, hogy befogadóbb munkakörülményeket teremtsenek.

A divatlegenda Gabrielle "Coco" Chanel által 1910-ben alapított párizsi vállalat sokáig nem közölt adatokat pénzügyi eredményeiről, néhány éve azonban megtörte a hallgatást. A vezetőség idén kétszámjegyű értékesítési növekedésre számít a 2019-es, járvány előtti 12,3 milliárd dolláros eredményhez képest.

Ne hagyd ki!