A Marketplace kulcsszerepet játszik a Facebook stratégiájában, főleg azért, mert segít megtartani az egyre nagyobb számban elvándorló fiatal felhasználókat.
A hwsw.hu szakportál azt írja, a Pew Research Center tanulmánya szerint 2024-ben mindössze csak az amerikai tinédzserek (13-17 éves korosztály) 32 százaléka használta aktívan a Facebookot, szemben a 2014-ben mért 71 százalékkal. A tíz évvel ezelőtti eredményhez viszonyítva látványosnak mondható visszaesés azt mutatja, hogy a közösségi platform egyre kevésbé meghatározó a fiatalabb korosztály számára, bár ez a tendencia már jó ideje érvényesül.
A felmérés érdekessége, hogy a Z-generációsok jelentős része a Marketplace piactér miatt látogatja aktívan a közösségi szolgáltatást, akik ugyan ha nem is görgetik annyit a hírfolyamot és a tartalmakat, helyette adnak és vesznek a felületen. Ugyan a Marketplace nem jelent közvetlen bevételi forrást a Facebook számára, de fontos szolgáltatás a platformmal szembeni elkötelezettség szempontjából, amit viszont a hirdetők értékelnek. A Meta 2024-ben jelentett 164,5 milliárd dolláros bevételének több mint 97 százaléka a hirdetésekből származott.
A 2016-ban indított Facebook Marketplace az évek során a cég egyik legnagyobb sikertörténetévé nőtte ki magát: összesen több mint 1,1 milliárd felhasználója van 70 országban. Népszerűsége főként annak köszönhető, hogy a kereslet és a kínálat közvetlenül találja meg egymást, és az eBay-től vagy az Etsy-től eltérően a Marketplace nem számít fel listázási díjat, szűréssel pedig könnyebben láthatók a szállítási költséget sem igénylő, személyes átvétel útján elérhető ajánlatok, írja a szakportál.
A Marketplace a viszonteladási piac egyik fontos szereplője. És hogy mekkora is ez a piac? Az előrejelzések szerint 2027-re eléri a 350 milliárd dollárt.