Egyedi csomagolással az üzleti sikerekért

Egyedi csomagolással az üzleti sikerekért

A csomagolás a legtöbb vállalkozó szemében nem szolgál más célt, csak hogy megvédje az árut, amíg az a vásárlóhoz eljut. Bár megkérdőjelezhetetlen, hogy ez az elsődleges funkciója, van egy további adottsága, amelyről elfeledkezni egyet jelent egy hatalmas marketing lehetőség eldobásával.


A csomagolás ugyanis üres vászon.

Megfelelő kihasználásával komoly üzleti előnyökhöz juthat az adott vállalat. És bár tény, hogy kihasználatlansága nem feltétlen okoz veszteséget, mégis miért ne fordítanád az általa nyújtott lehetőségeket a javadra?

Mi a csomagolásban rejlő lehetőség?

Elsőként azt érdemes megérteni, hogy hogyan is válhat a csomagolás az üzleti sikerhez vezető út egyik alapkövévé.

A csomagolás elsődleges célja valóban az, hogy megvédje a terméket, amíg az eljut a vásárlóhoz. Ugyanakkor a vásárló elérésének pillanatában nem válik köddé, vagyis az ügyfél is kapcsolatban van vele - tudatosan vagy kevésbé. Látja a rajta szereplő logót, elolvassa a feliratot, érzékeli, milyen anyagból készült a csomagolás. Közel sem garantált, hogy három hét múlva is pontosan fel tudja idézni majd a részleteket, annak viszont kifejezetten nagy az esélye, hogy ha újra találkozik vele, eszébe fog jutni a korábbi tapasztalata.

Ez tehát a megfelelően elkészített csomagolás nagy lehetősége: visszafogottan szerez ismeretséget a vállalkozásnak, az embereket felismerésre sarkallja - ezzel pedig egy olyan marketing eszköz, amely semmiképp nem antipatikus a vásárlóknak, hiszen nem túlzó, nem erőszakos.


Az egyedi csomagolás két típusa

Az egyedi csomagolásnak két típusát érdemes megemlíteni, ha üzleti sikerekről van szó, mint végső cél.

Az első a fenntartható csomagolás.

Számos helyen jelenik meg a fenntarthatóság a hétköznapok során, a lista pedig egyre csak bővül. Ha pedig valahol igazán indokolt ez a jelenlét, akkor az a csomagolóanyagok területe.

A csomagolóanyag-gyártás már önmagában is jelentős szennyező, - pont, mint a szállítmányozás - azonban terméke, maga a csomagolóanyag, az egyik legjelentősebb hulladékforrás. Ennek problémája leginkább az, hogy hulladékforrásként nem az újrahasznosítható és fenntartható oldalon lépnek be ezek a termékek a körforgásba. Sőt, semmiféle körforgásba nem is kerülnek be, hiszen nagyon gyakoriak a kevert anyagok, a nem újrahasznosítható műanyag használata vagy éppen az újrahasznosított anyagok olyan típusú felhasználása - “szennyezése” - hogy maguk is újrahasznosíthatatlanná válnak.

Ezen problémák természetesen nagyon jelentős környezeti hatásokkal bírnak, így mindannyiunk számára fontosak, azonban a fenntarthatóság terjedésével az erre való igény is folyamatosan újabb és újabb “követőket” nyer magának. A vásárlók egyre nagyobb része figyel oda arra, mit vesz: az adott termék honnan származik, mibe van csomagolva és hogyan kerül majd el végső felhasználási helyére - a vásárló otthonába.

A fenntartható csomagolás nagyszerűsége pedig egyszerűségében rejlik. A környezetbarát csomagolóanyagok beszerzése kifejezetten könnyű, hiszen ma már számos gyártó fordít kiemelt figyelmet a meghatározott kritériumoknak való megfelelésnek. Erre példa a Wanapack-Miniker, amely gyártóként és forgalmazóként van jelen a csomagolóanyag-piacon és több szempontból is igyekszik a kiállni a környezetvédelemért. Egyrészt termékeik között számos környezetbarát opció található meg, másrészt pedig blogjukban rendszeresen hívják fel a figyelmet a jó ügyre, valamint tanácsokkal látják el vásárlóikat és olvasóikat arra vonatkozóan, hogy Ők hogyan tehetnek a környezetvédelemért csomagolóanyagokkal.

A második egyedi csomagolási lehetőség a logók, feliratok használata - amely egyébként egyáltalán nem zárja ki az első jelenlétét. Ezen a ponton jelenik meg igazán erőteljesen a marketing, illetve a vizuális ingerek, a grafika szerepe.

Ahogyan arról már szó volt, a csomagoláson elhelyezett logó, kép vagy szöveg egy visszafogott marketing lehetőség, amely bizalmat, ismeretséget szerez és óvatosan lopja be magát az emberek tudatába. A legtöbb vásárló nem tölt túl sok időt a csomagolás vizslatásával, - hacsak nincsen olyan kulcsinformáció rajta, mint például egy termék összetevői - éppen ezért fontos, hogy feltűnő, könnyen értelmezhető és egyszerű legyen.

Vizuális, grafikai szempontból is hasonlóak a szem előtt tartandó elvek. Fontos az egyedi logó, amelyet a vásárló a jövőben nem fog összekeverni számos hozzá hasonlóval, és a letisztultság, legyen szó megfogalmazásról, betűstílusról vagy színhasználatról. Kiemelt fontosságú az arany középút megtalálása a jól felismerhető és az egyszerű között, ezek szükségesek ugyanis ahhoz, hogy a fent említett célokat - a bizalomépítést, az ismeretséget - elérhesse a csomagolás.

Ha megvan az elhatározás, hogy olyan egyedi csomagolást szeretnél vállalkozásod számára, ami egyben üzleti sikert is garantál, már csak egy lépés van hátra: a megfelelő partner megtalálása.

Olyan csomagolóanyag gyártót kell találnod, aki képes azonosulni a céljaiddal, megérti a kéréseidet és tisztában van a helyzet fontosságával.

Erre példa a Wanapack-Miniker, amely elégedett vásárlók ezreit tudhatja magáénak, figyelmet fordít a környezetvédelemre és szolgáltatásai között megtalálható az egyedi dobozgyártás - olyan jellemzők, amelyek biztosítják, hogy az együttműködésetek sikeres legyen és “szolgálatba” állíthasd az új csomagolóanyagokat, amelyekkel garantált a siker.

The Conversation

Ne hagyd ki!