Például az amerikai tinik 16-17 százaléka lehet érintett
Fotó: Shutterstock

Függőséget is okozhat a YouTube és a TikTok

YouTube és/vagy TikTok függő az amerikai tinédzserek nagyjából hatoda – állapította meg egy friss kutatás. A felmérés arra is rávilágít, a fiatalok közösségimédia-használati mintázata nem sokat változott az elmúlt egy évben.


Ötből egy tini lehet YouTube vagy TikTok függő 

A Pew Research Center friss kutatása szerint az amerikai tinédzserek életére jelentős hatása van a közösségimédia-platformoknak, különösen a videós szolgáltatásoknak.

A vizsgált 13-17 év közötti korcsoportban a YouTube és a TikTok a legnépszerűbbek. Az előbbi népszerűsége kiemelkedő, hiszen a felmérésben résztvevők 93 százaléka rendszeresen használja a Google videostreaming-szolgáltatását. Sőt, 16 százalékuk azt nyilatkozott, "gyakorlatilag folyamatosan" a YouTube-on van. A TikTokot 63 százalékuk használja rendszeresen (17 százalékuk "gyakorlatilag folyamatosan"). A harmadik legnépszerűbbek a Snapchat (60 százalék), a negyedik pedig az Instagram (59 százalék).

Mindemellett az is kiderült, csökkent a Facebook népszerűsége. A megkérdezettek csupán egyharmada használja rendszeresen, amíg nyolc-kilenc évvel ezelőtt ez a arány 71 százalék volt. Az Instagram népszerűsége stagnálást/enyhe csökkenést mutat.

A hwsw megjegyzi, az amerikai tinédzserek közösségimédia-használati mintázata az elmúlt években jellemzően nem változott. Sem a Twitter/X körüli problémák, sem a TikTok kínai tulajdonosi háttérével kapcsolatos aggodalmak nem változtattak a piaci trendeken.

Már játszani is lehet a YouTube-on

Egyébként a nyáron jelentette be a Google, hogy játékok érkeznek a Youtube-ra, de azok csak a napokban lettek elérhetők a videómegosztó jónéhány prémium előfizetőjének. Az új szolgáltatás neve Playables, és jelenleg 37 játékot kínál, de a szám nőhet a jövőben.

A játékok meglehetősen egyszerűek, de ideálisak arra, hogy különösebb időbefektetés vagy tét nélkül elüsse velük az időt az ember. A játékcímek többsége korábbról ismeretlen, azonban akad köztük egy-két híresebb, például az Angry Birds franchise egyik terméke.

Az új funkciót a napokban tették elérhetővé fizetős felhasználóknak. Akik hozzáférhetnek, azok értesítést is kaptak róla a YouTube alkalmazásában. A Playables kísérleti státusza március 28-ig tart. A Google addig teszteli a szolgáltatást, azután dönti el, hozzáférhetővé teszi-e minden előfizetőjének.

Ne hagyd ki!