Ettől a héttől játékokkal is lehet játszani a YouTube-on. Igaz, a Google egyelőre csak a platform előfizetős felhasználói közül néhánynak tette elérhetővé az új funkciót. A videómegosztó játékkínálatában megtalálható például az Angry Birds franchise terméke is.
Játékok érkeztek a YouTube-ra
A nyáron jelentette be a Google, hogy játékok érkeznek a Youtube-ra, de azok csak a napokban lettek elérhetők a videómegosztó jónéhány prémium előfizetőjének. Az új szolgáltatás neve Playables, és jelenleg 37 játékot kínál, de a szám nőhet a jövőben.
A PC Fórum szerint a játékok meglehetősen egyszerűek, de ideálisak arra, hogy különösebb időbefektetés vagy tét nélkül elüsse velük az időt az ember. A játékcímek többsége korábbról ismeretlen, azonban akad köztük egy-két híresebb, például az Angry Birds franchise egyik terméke.
Az új funkciót a napokban teszik elérhetővé fizetős felhasználóknak. Akik hozzáférhetnek, azok értesítést is kapnak róla a YouTube alkalmazásában. A Playables kísérleti státusza március 28-ig tart. A Google addig teszteli a szolgáltatást, azután dönti el, hozzáférhetővé teszi-e minden előfizetőjének.
Javulnak a YouTube szolgáltatásai
Egyébként korábban csak a YouTube iOS-es alkalmazásában jelent meg az 1080p HD felbontás. Azonban mára elérhető androidos eszközökön, okostévéken és asztali böngészős verziókban is a YouTube Premium csomagban.
A videómegosztós portál tájékoztatása szerint a képminőséget jelentősen javítja a fejlesztés, hiszen az új bitsűrűség miatt élesebb, részletgazdagabb képet láthatnak az előfizetők. A tartalmak ezentúl automatikusan ebben a minőségben jelennek meg a felhasználóknak, amennyiben azt az adatkapcsolatuk sebessége engedi. Persze a fogaskerék ikonra kattintva továbbra is állítható lesz a felbontás.
Emellett a fejlesztők minden eszközre kiterjesztették a portál azon funkcióját, hogy egy félbehagyott videónál az oldal megjegyzi, hol lett megszakítva. Így később automatikusan onnan folytatja a tartalom lejátszását.
Továbbá egy jelvényrendszert is bevezet a Google a YouTube-on. A jövőben a 18 évnél idősebb felhasználóikat a videómegosztóval kapcsolatos fontosabb mérföldköveik után plecsnikkel jutalmazzák.