Több funkcióval bővül a YouTube Premium szolgáltatása. Például javul a képminőség, valamint az oldal jobban odafigyel arra, hol hagytuk félbe a megkezdett videókat korábban. Azonban az is kiderült, nem biztos, hogy jól jár a fejlesztő Google azzal, ha túl népszerű lesz a YouTube Shorts.
Javulnak a YouTube szolgáltatásai
Korábban csak a YouTube iOS-en elérhető alkalmazásában jelent meg az 1080p HD felbontás. Azonban mára elérhető androidos eszközökön, okostévéken és asztali böngészős verziókban is a YouTube Premium csomagban – szúrta ki a HVG.
A videómegosztós portál tájékoztatása szerint a képminőséget jelentősen javítja a fejlesztés, hiszen az új bitsűrűség miatt élesebb, részletgazdagabb képet láthatnak az előfizetők. A tartalmak ezentúl automatikusan ebben a minőségben jelennek meg a felhasználóknak, amennyiben azt az adatkapcsolatuk sebessége engedi. Persze a fogaskerék ikonra kattintva továbbra is állítható lesz a felbontás.
Emellett a fejlesztők minden eszközre kiterjesztették a portál azon funkcióját, hogy egy félbehagyott videónál az oldal megjegyzi, hol lett megszakítva. Így később automatikusan onnan folytatja a tartalom lejátszását.
Továbbá egy jelvényrendszert is bevezet a Google a YouTube-on. A jövőben a 18 évnél idősebb felhasználóikat a videómegosztóval kapcsolatos fontosabb mérföldköveik után plecsnikkel jutalmazzák.
Felforgatták a YouTube világát a rövid videók
Egyébként nagyjából két éve indította a YouTube a tiktokosra emlékeztető, rövid videós szolgáltatását, a Shorts-ot, mely az indulása óta 2 milliárd felhasználót vonzott be. Azonban a videómegosztó a legfeljebb 60 másodperces felvételek támogatásával egy szellemet is kiengedett a palackból: a vállalat jelentése szerint fennáll a veszélye, hogy rossz hatással lesz a hosszú formátumú videózási üzletágra a YouTube Shorts.
A vállalat egyik vezető munkatársa arra hívta fel a figyelmet a YouTube egy stratégiai találkozóján, hogy az emberek ugyanúgy kevesebben néznek hosszabb videókat, mint ahogyan egyre kevesebb könyvet olvasnak. Ennek az lehet az oka, hogy azok több időt és összpontosítást igényelnek. A cég belső adatai pedig azt mutatják, emiatt a tartalomgyártók is kevesebb hosszú felvételt készítenek.
Ezzel pedig az a gondja a vállalatnak, hogy a hosszabb videók több hirdetésre és átkattintásra adnak lehetőséget, amik növelhetik a videómegosztó bevételeit. Ráadásul manapság a hirdetők is egyre inkább előnyben részesítik a rövid formátumú tartalmakat a termékelhelyezéseiknél.
Ez is a magyarázata lehet annak, hogy a YouTube az utóbbi néhány negyedévben többször is a hirdetési bevételei visszaeséséről számolt be.