Június elsejével megváltoznak a videómegosztó platform felhasználási feltételei. Az e-mailben kiküldött tájékoztató szerint az új szabályok az Egyesült Államokban már tavaly bevezetett intézkedéseket követik.


A változások a sikeres csatornák üzemeltetői mellett, mindenkit érintenek, „akinek arca van", írja az Index, amely három pontban foglalta össze a legfontosabb változásokat.

Az új feltételek

Az arcfelismerés korlátozása

Ez egy korábbi szabály, amit most kiegészítettek: személyes adatokat gyűjteni eddig is tilos volt a platformon, ez most kiegészült azzal, hogy az arcól készült felvételeket sem szabad gyűjteni hozzájárulás nélkül.

Jog a bevételszerzésre

A YouTube az ezerfős feliratkozást el nem érő csatornákat is pénzéé teszi, vagyis ezeken is hirdetni fog. A változtatás a Google új alelnöke, Philipp Schindler stratégiáját követi: a cél, hogy olyan közönséget is elérjenek, amelyet eddig nem sikerült.

Adószabály

A népszerű csatornák bevételei jogdíjnak minősülnek, amelyeket az Egyesült Államok adószabályainak megfelelően a Google köteles visszatartani, amíg nem tisztázódik a helyzetük. Magyarország esetében ezek az összegek nemzetközi szerződés alapján nálunk adóznak, és így a megfelelő papírmunkát követően visszatartás nélkül megérkeznek.

Szépen termelt a YouTube 

A YouTube az idei első negyedévében 6 milliárd dollár bevételt termelt az anyacégnek, az Alphabetnek. A tartalomkészítők összesen 2 milliárd dollárt kaptak tavaly. A módosítások nem érintik jelentős mértékben a szolgáltatáshoz való hozzáférést vagy annak használatát.


The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

A karrier 6 szintje, mérd be, hol tartasz most

Ahány ember, annyi pályív. Ideális esetben az idő múlásával mindenki nagyobb feladatokat és több felelősséget vállal magára, folyamatosan fejlődik, lépked felfelé a ranglétrán. Gary Burnison üzleti tanácsadó 6 szintet határozott meg a karrierépítésben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hasznos a Facebook új „minitévéje”, de tévézésre alkalmatlan

A Facebook 2018-ban dobta piacra első igazi, saját gyártású okoseszközét, a Portal-t. A videóhívásokra fejlesztett készülék bevált, a vállalat most egyből két új masinát mutatott be.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

A cégóriás autókat és rengeteg pénzt adott a beoltott dolgozóinak

Az Amazon egyelőre nem követeli meg a dolgozóitól, hogy oltassák be magukat, de minden követ megmozgat, hogy minél több alkalmazottja felvegye a koronavírus elleni vakcinát. Ennek érdekében nagyszabású „ösztönzőprogramot" indított.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!