Az online értékesítés világában óriási a verseny – azonban szerencsére számos hasznos eszköz áll rendelkezésünkre, amelyek segítségével növelhetjük a vállalkozásunk sikerét. Ide tartoznak a különféle hirdetések, amelyeknek köszönhetően könnyebben elérhetjük a célközönségünket. Ebben a cikkben a Google Shopping felülettel foglalkozunk.
Google Shopping – Mit jelent?
A Google Shopping egy online hirdetési felület, amely segít a webáruházaknak elérni a potenciális vásárlókat, és a vásárlóknak megtalálni a kívánt termékeket. A Google Shopping hirdetések a Google keresőjében, a Google Shopping oldalán, és a Google partnereinek weboldalain jelennek meg, és termékfotókat, árakat, leírásokat, és a webáruház nevét tartalmazzák.
Google Shopping menedzsment, egyszerűen
Azoknak a webáruházaknak, akik szeretnének megjelenni a Google Shopping listázásában, érdemes valamilyen Google Shopping menedzsment cég segítségét kérni. Erre a célra kiválóak lehetnek az olyan árösszehasonlító felületek, mint például az olcsobbat.hu.
Ha szeretnénk megjelenni egy ilyen árösszehasonlító oldalon, nincs más dolgunk, mint regisztrálni, és a termékeink máris megjelennek a Google Shopping listázásban is. Ez a megoldás azért előnyös, mert így a kampányunk elindításához szükséges feltételek az ár-összehasonlító oldal ellenőrzi és minden szükséges beállítást elvégez helyettünk.
A Google Shopping előnyei
Azt már elárultuk, hogy hogyan érdemes a Google Shopping megjelenést menedzselni, de vajon mik az előnyei?
- Növeli a forgalmat és a konverziót
- Csökkenti a költségeket
- Egyszerűsíti a menedzsmentet
- Megtérülésre optimalizálható és 100%-ban transzparens
- Egy kampánnyal megjelenhetünk akár az összes Google-höz tartozó felületen, beleértve a Youtube, Gmail és Display felületeket is
Fotó: canva.com
Ha nem szeretnénk segítséget kérni a Google Shopping menedzsmentben, akkor egy kicsit bonyolultabb a feladat: a Google Shopping használatához ugyanis szükség van egy Google Ads fiókra, egy Google Merchant Center fiókra, és egy termékfeedre, amely tartalmazza a webáruház termékeinek adatait.
A Google Ads fiókban létre kell hozni egy Shopping kampányt, amelyben beállíthatjuk a hirdetési költségvetést, a célzást és az ajánlatokat. A Google Merchant Center fiókban pedig össze kell kapcsolni a Google Ads fiókot, és feltölteni a termékfeedet, amelyet a Google ellenőriz, és jóváhagy.
Ha szeretnél többet megtudni a Google Shoppingról, és kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, érdemes felkeresned egy szakértőt, aki segít a beállításban, az optimalizálásban, a kampánykezelésben, továbbá minden felmerülő nehézség megoldásában. (x)