A magyar családok online átlagosan 7.800, személyesen, áruházban 7.200 forintért vásárolnak ajándékot a gyermekeiknek. A REGIO Játékkereskedelmi Kft. tapasztalatai szerint a bevásárlás már 1-2 héttel az ünnep előtt elkezdődik, ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10%-a realizálódik.
A cég friss felmérése szerint a válaszadók 40%-a online és áruházban is vásárol, 36%-a csak internetről rendel, a kitöltők egyötöde pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.
A legtöbben LEGO készletet tesznek a kosarukba, de a nyár közeledtével népszerűek a szabadtéri játékok és a strandfelszerelések is
– árulta el a Gyaraki Dávid marketingvezető.
A 3 ezer személy részvételével végzett kutatás eredménye szerint a válaszadók 30%-a 2-6.000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 30% azonban 6.000 forintnál is többet szán a meglepetésre gyermekenként. A játék mellett plusz zsebpénzt mindössze a szülők 5%-a ad, többnyire 4.000 forint feletti értékben.
Fontos ünnep
A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar családok 90%-a ünnepli a gyereknapot, azonban a járványhelyzet miatt a legtöbben (46%) otthon maradnak, és közös játékkal töltődnek fel, vagy egy, a lakóhelyhez közeli kirándulással (36%), illetve játszótéri programmal ünneplik május utolsó vasárnapját.
TOP10 játék májusban a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint:
1. Lego Technic extrém terepjáró
2. Bestway fémvázas medence
3. Diafilmvetítő
4. Rubik kocka
5. LEGO City Fagylaltos kocsi
6. Háromkerekű roller
7. Zingo - Játssz és tanulj
8. UNO kártya
9. Gyerekhinta
10. Baba úszóka