Egy sikeres céget nem egyszerű vezetni, ha nem ismerjük a legjobb fogásokat és módszereket hozzá. Azonban ha megtaláljuk, akkor nyugodt, sikeres és könnyed működése lehet a vállalkozásunknak. Az alábbi három tipp garantáltan segít hatékonyabbá tenni a folyamatokat.
1. Tanuljunk modern hatékonyságnövelő módszereket
Az igazság az, hogy nem minden módszer összes pontja alkalmazható ugyanúgy minden cégnél, hogy az tökéletesen működjön. Pontosan ezért érdemes többféle módszerrel megismerkednünk. A lean 5s módszer betartása általában a legtöbb cégnek beválik, hiszen ott egy erős redukciót követően csak a munkafolyamatokra és a vevők elégedettségére kell figyelnünk. Más vállalkozásnak pedig lehet bőven elég csak az időmenedzsmenten dolgoznia, hogy hatékonyan működjenek a dolgok. Ezért mindenképp érdemes többféle technika és módszer után nézni, ha meg akarjuk találni a számunkra megfelelőt.
2. Tegyünk rendet!
Sok cég hajlamos arra, hogy még a húsz évvel ezelőtti papírokat is abban az irodában tárolja, ahol az aktív dokumentumokkal foglalkoznak. Ez nagy hiba, hiszen nem csak rendetlenséget szül, de sokkal nehezebb lesz megtalálni a valóban fontos anyagokat is. Archiváljunk rendszeresen, illetve használjunk jelölőket a mappáknál és a papíroknál, hogy azonnal megtaláljunk mindent. A felesleges papírokat rendszeresen semmisítsük meg, de legalább az irodából vigyük ki őket. Nem árt az sem, ha az iroda rendezett, és minden kézre esik. Ezért a felesleges bútorokat, apróságokat és tárgyakat inkább kerüljük. Persze ez nem jelenti azt, hogy a kollégák legkedvesebb apróságait is el kellene tenni. Csak azt hagyjuk meg, ami fontos számukra, és persze a munkavégzés szempontjából.
3. Tegyük egyértelművé a dolgokat
Sok iroda és telephely attól válik káoszossá, hogy nem tudják gyakran még a dolgozók sem, mi hol található. Ezzel nem csak a figyelem vonódik el, de sok bosszúságot és időveszteséget okozhat, ha még tíz év után is nehéz megtalálni például egy nagy csarnokban az eszközök pontos helyét. Jelöljük ki azokat táblákkal és padlómatrica segítségével. Minden ajtóhoz legyenek a padlón jelölők, amelyek már előre tájékoztatják az ott sétálót, hogy épp melyik osztály vagy iroda felé tart. Ezzel elképesztő időt spórolhatunk meg a kollégáknak, és persze az újonnan érkezőknek is.