Sokan járnak rosszul, ha  HÉV-en nem lesz érvényes a BKK-jegy
Fotó: Nikoletta Lia Muhari / Shutterstock.com

Ők járnak rosszul, ha a HÉV-re nem lesz érvényes a BKK-jegy

Több százezer budapesti járhat rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg a hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között - olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.


Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerdán nyilvánosságra került tervezete szerint december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon. Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná a terv megvalósítása, írja közleményében a BKK.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a döntést azzal indokolta, hogy Budapest kétmilliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, így az együttműködést nem kívánják folytatni. A MÁV és a Volán járatait 2024. március 1-től kizárólag ezek jegyeivel és bérleteivel lehet igénybe venni. Karácsony Gergely főpolgármester szerint még van lehetőség a szerződés meghosszabbítására a MÁV, a Volán és a főváros között. Arra kérte a kormányt, folytassák az együttműködést az utasok érdekében.

A BKK a közleményében megjegyzi: a százezrek által használt integrált közösségi közlekedési szolgáltatás a közös tarifán túl közös közlekedési hálózattal, összehangolt menetrendekkel, átszálló pontokkal, közös megállókkal, közös végállomásokkal, egységes forgalomirányítással működik Budapesten. A 2005-ben bevezetett jelenlegi rendszernek köszönhetően az ügyfelek egyetlen bérlettel vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten, így utazásuk során kombinálhatják a különböző közlekedési módokat, például vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Ennek megszűnése jelentős visszalépést és sok kellemetlenséget okozna a Budapesten, illetve az agglomerációban élőknek.

A HÉV-et használók különösen rosszul járhatnak, például Csepel teljes területén, vagy Óbuda északi részén, a békásmegyeri lakótelepen. Ezeket a több tízezres lakótelepeket évtizedekkel ezelőtt úgy alakították ki, hogy a városközpont a legkényelmesebben és leggyorsabban HÉV-vel érhető el. Az agglomerációban élők számára csökkenhet a szolgáltatási színvonal. A környéki járatok kikerülhetnének a FUTÁR-rendszerből, így az ügyfelek a jelenleg rendelkezésre álló felületeken nem tudnák percre pontosan megtervezni utazásukat, nem értesülnének arról, hogy mikor érkezik jármű a megállóba - közölte a BKK.


Ne hagyd ki!