Ötödével bővült tavaly az IKEA magyarországi forgalma
Fotó: Shutterstock

Ki a jobb? Az IKEA és a Jysk is nagyot ment Magyarországon

20 százalékkal nőtt az IKEA forgalma 2021-ről 2022-re, az online vásárlás részesedése 21,6 százalék volt. A Jysk korábban 19 százalékos növekedésről adott hírt.


  • Az IKEA Magyarország a 2022-es pénzügyi évben 130 milliárd forint kiskereskedelmi forgalomról számolt be. Ez csaknem 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, amikor 109,2 milliárd forintos forgalmuk volt.
  • A magyarországi áruházakban 3,5 millió vásárlót fogadtak, az IKEA.hu weboldal 12,7 millió egyedi látogatót regisztrált, az IKEA Family klub tagsága pedig 1,2 milliósra nőtt.
  • Az IKEA azt is közölte, hogy 125 ezer euró értékben (humanitárius segéllyel, és lakberendezési támogatásokkal) segítette az Ukrajnából érkező menekülteket. 2023-ban az IKEA Tervezőstúdió nyitását is tervezi Debrecenben, írja rövid összegzésében a hvg.hu.

A JYSK árbevétele 19 százalékkal, 67,6 milliárd forintra nőtt Magyarországon a 2021 szeptemberétől 2022 augusztusáig tartó pénzügyi évében, adózás előtti eredménye (EBIT) a teljes cégre vetítve 12,49 milliárd forint lett, ami 0,4 százalékos emelkedést jelent - közölte a lakberendezési áruházlánc.

A kereskedelmi tevékenység árbevétele 66,5 milliárd forintot tett ki, aminek az adózás előtti eredménye 14,79 milliárd forint volt, ez mintegy 18 százalékos növekedés az előző pénzügyi évhez képest.A közlemény szerint a JYSK Magyarországon a 2021-22-es pénzügyi évben 3 új üzletet nyitott és 16-ot újított fel, 1 elköltözött, 2 pedig bővült. A 2022-23-as időszakban 5 üzlet nyitását tervezik és további 23 áruház újul meg, bővül vagy költözik.


Ne hagyd ki!