A Meta is megerősítette, új funkció érkezhet az Instagramra. A fejlesztés sokaknak ismerős lehet, hiszen az Snapchaten egy régtől fellelhető szolgáltatásról van szó. Mindeközben nagy átalakulás előtt áll a TikTok.
Új funkciót tesztel az Insta
Korábban például a Snapchat 24 óra után eltűnő bejegyzések funkcióját vette át az Instagram, bár náluk a Story nevet kapta. Most úgy tűnik, ismét a riválisáról puskázik a Meta platformja.
A napokban szivárgott ki, hogy az Instagram egy Friend Mapnek nevezett térképes fejlesztést tesztel. Ezen a felhasználók a barátaik pozícióját láthatják a végpontok között titkosított helyadatokkal, rövid üzenetet hagyhatnak egymásnak és megoszthatják a saját helyzetüket is. Sokaknak ismerős lehet a funkció, hiszen ezzel a Snapchat már korábban előállt Snap Map néven.
A TechCrunch-nek a Meta szóvivője is megerősítette, dolgoznak a Friend Mapen. Azonban egyelőre csak házon belül tesztelik, tehát korai szakaszában tarthat a munka.
A PC World hozzátette, az Instagramban 2022 óta van egy belső térkép, amelyen földrajzi hely alapján lehet fotókat keresni. Így nem valószínű, hogy a Metának a nulláról kellett kezdenie az új funkció fejlesztését.
Nagy átalakulás előtt állhat a TikTok
Mindeközben a TikTok az álló helyett fekvő, időben hosszabb videók készítésére ösztönzi a tartalomgyártókat. Ráadásul azt ígéri a platform, a közzétételt követő 72 órán belül „feljavítja” ezeket a tartalmakat.
Azok az alkotók videói pedig, akik több mint három hónapja fent vannak a videómegosztón, jogosultak egy úgynevezett nézettségi boostra, azaz nézettségnövelésre, amennyiben nem hirdetésekről vagy politikai pártoktól tartalmairól van szó.
Emellett a hosszabb, 30 perces tartalmak tesztelése is folyik. Márpedig mindezek a változások abba az irányba mutatnak, hogy a YouTube babérjaira törne a kínai eredetű videómegosztó.
Hozzáteszik, a platform új paywall-programja, a Series már lehetőséget ad a tartalomgyártóknak, hogy legfeljebb 20 perces videókból akár 80 darabos gyűjteményeket készítsenek az előfizetőiknek. Ezeket 1 és 190 dollár között árazhatják. A bevételekből persze részesedést kap a TikTok.