Januártól annyi a cigarettásdobozoknak, a gyártók bevétele alig 10 százalék

Jövőre letakarják a cigisdobozokat.



Egységes takarás

Nyolc év alatt 100 százalékkal drágult a cigaretta, januártól pedig egységes dobozok jönnek - emlékeztet a Telex. A márkák megkülönböztetése gyakorlatilag eltűnik, a dobozok egységes zöld színű alapon, teljesen azonos betűtípussal tüntetik fel a márkákat. Az EU nyomására és a magyar állam törekvései mentén egészségügyi okokból így tovább szigorodik a dohánytermékek értékesítése.

Piacvezetők

Jelenleg a hazai piacon

  • a Philip Morris 40 százalék feletti piaci részesedéssel vezet (övé a Marlboro, a Philip Morris, az L&M, a Chesterfield);
  • a második a BAT (Sopianae, Pall Mall, Rothmans, Dunhill, Kent, Lucky Strike);
  • a kisebbek között fontos szereplő az Imperial (Davidoff, Gauloises, John Player Special, West);
  • Japan Tobacco (Camel, Salem, Winston, Benson&Hedges);
  • és van egy magyar tulajdonú cég, a Continental (Pannónia, Sláger és a Hungária).

Alig 10 százalék

Magyarországon is a dohányipar nagyjából a GDP 1,2 százalékára rúg, nagyjából 840 milliárd a forgalom. Jelenleg 25-30 ezer ember megélhetése kapcsolódik a hazai dohányiparhoz. Érdekesség, hogy egy doboz 1620 forintba kerülő cigi után a gyártó alig több mint 10 százalékot kap meg a terméke végső árából. 1237 forint az összes adó (tételes és százalékos jövedéki adó és áfa), 200,6 forint a kis- és nagykereskedelmi árrés, és 172,4 forint a dohánygyár nettó bevétele.

Címlapfotónk forrrása: ITT, a blog, amelynek tulajdonosa készítette, ITT.

The Conversation

Ne hagyd ki!