Fehér plüssmaci ül a fűben egy játszótér közelében

A szállítási fennakadások arra kényszerítették a játékgyártókat, hogy apró, pihe-puha, kis helyen elférő termékekkel tömjék tele a konténereket. Emiatt viszont szinte mindenből hiány várató, ami nagyobb, mint egy plüssállat.



Felkészül: mindenki

Az ellátási lánc válsága kifejezetten rosszul érintette a játékipart. Napjainkban több millió dollár értékű termék vesztegel a gyárakban és a kikötőkben, mert egész egyszerűen nincs, aki elszállítsa a játékokat a viszonteladókhoz. A késések, a helyhiány és a növekvő szállítási költségek tovább rontják a helyzetet, hatalmas veszteségek érték az ágazati szereplőket. Egyes szakértők arra figyelmeztettek, hogy 2022-ben sem várható javulás, ezért érdemes felkészülni a legrosszabb forgatókönyvekre, mind a vásárlóknak, mind az eladóknak. A CNN rávilágított, hogy a nagyobb piaci versenyzők már gőzerővel azon dolgoznak, hogy alkalmazkodjanak a körülményekhez.

Mivel rendkívül megdrágult a szállítás, és nagyon nehéz konténerekhez jutni, ezért a gyártók a kisebb, helytakarékosabb termékeket részesítik előnyben, hogy egyszerre minél több árucikktől megszabaduljanak. Ez hosszú távon komoly hiányokat eredményezhet, ezért a fogyasztóknak is érdemes minél előbb elkezdeniük a karácsonyi „nagybevásárlást".

Murphy törvénye?

A CNN riportjából kiderült, hogy a gyártók elsősorban a pihe-puha, összenyomható, kis helyen is elférő játékokat pakolják a teherhajókra, amelyeket akár golflabda méretűvé is össze tudnak zsugorítani. Jay Forman, a Basic Fun játékgyártó vezérigazgatója kifejtette, hogy normális esetben minden terméküket el tudják szállítani, most viszont alig találnak konténert, ha pedig sikerrel járnak, akkor nagyon meg kell fontolniuk, hogy mit rakodnak fel a hajókra.

Hasonló véleményen van a játékokat, lakberendezési tárgyakat és ágyneműket forgalmazó Yogibo cég igazgatója, Eyal Levy is. Ahogy fogalmazott, ágyneműk helyett az apró játékok szállítására összpontosítanak, amelyek sokkal kevesebb helyet foglalnak el és magasabb megtérülést eredményeznek ugyanazért a szállítási díjért.

Rick Derr, a Learning Express Toys tulajdonosa hozzátette, a vállalata is a kisebb termékekre koncentrál, és figyelmeztetett, hogy a „nagyobb tételekből" idén szűkös kínálatra kell számítani.

A világ egyik legnagyobb gyártója, az MGA International vezérigazgatója, Isaac Larian elmondta a Bloomberg-nek, hogy a több mint 40 éves pályafutása során soha nem tapasztalt még olyan körülményeket, mint napjainkban.

Egyszerre megy tönkre minden, ami elromolhat

-fogalmazott Larian, majd hozzátette, hogy ugyanannak a konténernek az elszállítása, ami néhány hónapja 2000 dollárt igényelt, ma már több mint 20 ezer dollárba is kerülhet.

Dave Marcotte, a Kantar Consulting kiskereskedelmi és ellátási lánc szakértője egy tökéletes hasonlattal szemléltette az iparág helyzetét:

Nagyon rosszul állnak a dolgok…olyan, mintha egyre tovább és tovább feszítenénk egy gumiszalagot

Már csak az a kérdés, hogy meddig bírja ez a gumiszalag, és kit fog arcon csapni, ha egyszer elszakad.

The Conversation

Ne hagyd ki!