Magyarországon a kávépiac éves becsült értéke meghaladja a 200 milliárd forintot, ezen belül 8-9 százalék a prémium kategória aránya - mondta sajtótájékoztatóján a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója Budapesten.
Békefi László hozzátette, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kávé márkáival (a prémium kategóriába tartozó Costa Coffee és Caffé Vergnano) a teljes kávépiac körülbelül 2-2,2 százalékát fedi le. A Coca-Cola Company 100 százalékos tulajdonában van a Costa Coffee, amelynek a forgalmazását 2020-ban kezdték el, a Caffé Vergnanónak pedig 30 százalékos kisebbségi tulajdonával rendelkezik a Coca-Cola HBC AG csoport, amelyet még 2021-ben szereztek meg.
A teljes kávépiacon belül a kiskereskedelem 85-86 milliárd forintos, a HoReCa (vendéglátás) szektor pedig 110-120 milliárd forintos forgalmat generál.
Békefi László kérdésre válaszolva elmondta, arra számítanak, hogy a közeljövőben újranyit a Costa Coffee franchise hálózata egy új franchise-partnerrel. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. teljes kávéportfóliója a vendéglátásban körülbelül 2200, a kiskereskedelemben pedig 2400 üzletben van jelen. Ezen belül több mint 300 vendéglátó helyen és több mint 200 kiskereskedelmi üzletben érhető el az országban a Caffé Vergnano.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 166 milliárd forint nettó árbevételre tett szert, ami nagyjából 50 százalékos növekedés éves összevetésben. Az idei adatok szerint tudják tartani ezt az 50 százalékos növekedési ütemet, jövőre pedig további 30 százalékos árbevétel-emelkedésre számítanak - ismertette a cég ügyvezető igazgatója.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 3,63 milliárd forint nyereséggel zárt, 2021-ben 6,18 milliárd forintot tett ki adózott eredménye.