A kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb utazásszervezője hódítaná meg a magyar piacot is. A lengyel ITAKA megnyitotta az első irodáját Magyarországon, azon keresztül próbál tovább terjeszkedni az országban.
Lengyel utazásszervező cég terjeszkedik Magyarországon
Az ITAKA utazásszervező 2022 elején lépett a magyar piacra. A kezdetekben kizárólag online foglalásokra, call centeres ügyintézésre és partnerhálózaton keresztüli értékesítésre támaszkodott. Így majdnem 8 milliárd forintos bevételt ért el tavaly csak Magyarországon, valamint 30 százalékos átlagár-növekedéssel kalkulál 2024-ben.
Viszont a hagyományos, offline foglalás iránti piaci igények hatására mostanra megnyitották az első magyarországi irodájukat Budapesten.
Legfőbb célunk, hogy még közelebb kerüljünk az ügyfelekhez, és még jobban kiszolgálhassuk az utazási igényeiket, felejthetetlen élményeket, illetve a lehető legoptimálisabb utazási csomagokat kínálva a számukra
– idézi Kreiter Gábort, az ITAKA Hungary ügyvezető igazgatóját a Világgazdaság.
A vállalat 24 különböző desztinációra közel 25 ezer utast szállított tavaly. A kínálatában főleg közép- és felsőkategóriás, család- és felnőttbarát szállodák szerepelnek, melyek félpanziós vagy all inclusive ellátást biztosítanak. Az utasszállítást charterjáratokkal és "block seat" rendszerben bonyolítják, hagyományos és diszkont légitársaságokon keresztül.
Orosz diszkontlánc nyitna üzleteket Magyarországon
Egyébként arról is a héten robbant a hír, hogy orosz kiskereskedelmi üzletlánc léphet be a magyar piacra.
"Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz” – így kezdődik az lapunk birtokába került e-mail, amelyeket az orosz diszkontlánc képviselői potenciális üzleti partnereiknek küldtek szét még idén február végén. Az üzenetben a társaság ambiciózus terveket vázol fel. Eszerint „az elkövetkező év” során 20 üzletet nyitnak Budapesten és az agglomerációban,
három év múlva pedig 200 üzletükben már 700 millió eurós forgalmat szeretnének elérni.
Mit tud a MERE?
Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították, azóta 20 országban (például Belgium, Cseh Köztársaság, Észtország, Kazahsztán, Oroszország, Kína, Németország, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Románia, Vietnam, Fehéroroszország, Azerbajdzsán, Szerbia, Spanyolország, Görögország) mintegy 2500 üzletet működtetnek. Akárcsak az Aldi vagy a Lidl, a MERE is úgynevezett hard diszkontlánc, azaz portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Az átlagosan 1000 m2-es üzletei meglehetősen spártai berendezésűek, termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják vevőiknek. A már említett e-mailjükben azt ígérik,
áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek„a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt.” Elsősorban olyan vevőkre számítanak, akik átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek, akik megtervezik vásárlásaikat és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet. A MERE-ben kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd, ebben élelmiszerek, háztartási vegyiáru, italok és iparcikkek is szerepelni fognak. Valószínűsíthető, hogy az orosz diszkontlánc főként saját márkás termékeket kínál majd.