A gaming szektor húzhatja ki a Netflixet a bajból

Önti a pénzt a Netflix a Netflix Games nevű szolgáltatásába. Egyelőre kevesen játszanak a vállalat játékaival, azonban újabb játékstúdiók felvásárlásával jelzi a cég, hogy komoly tervei vannak a szektorban.


A játékiparban terjeszkedik a Netflix

Jelenleg a Netflix 221 milliós előfizetői bázisának egy százaléka használja a Netflix Games szolgáltatásait. A játékokat eddig 23,3 millió alkalommal töltötték le és 1,7 millióan játszhatnak velük napi szinten. Az alkalmazást a streamingplatform előfizetői érhetik el táblagépeken és okostelefonokon – írja a cnbc.com.

A játékok nagy előnye, hogy nem tartalmaznak hirdetéseket, és ki van belőlük hagyva a mikrotranzakciós fizetésekre épülő játékmenet. A legtöbb kapcsolódik a platform valamelyik sorozatához vagy filmjéhez. Egyebek mellett szerepel a kínálatban kettő, a Stranger Things-en alapuló játék, valamint a Queen’s Gambit alapján készült sakkjáték. Kivételt képez a Knittens, ami a Candy Crush-re hasonlít, valamint a Dominoes Café a klasszikus dominójátékon alapszik.

Tovább terjeszkedhet a Netflix a játékpiacon

Jelenleg 26 játék érhető el a platformon, amit a cég 50-re bővítene az év végéig. Ebben lehet a Netflix segítségére az a három játékstúdió, amit a közelmúltban megvásárolt.

Arról nem lehet tudni, hogy a cég eddig mennyi pénzt fektetett az ágazatban, csupán az ismert, hogy az megszerzett három stúdióból a finn Next Games 72 millió dollárba került.

A portál megjegyzi, hogy valószínűleg nem ez a szektor fogja megmenteni a céget a felhasználói számának a zsugorodásától, viszont a jövőben komoly tényezővé válhat a Netflix a játékpiacon.

Örülhet a Netflix, hogy csak egymillió előfizetőt bukott

Júliusban írtunk róla, hogy nagyjából egymillió előfizetőt vesztett a Netflix idén a második negyedévben. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg várt kétmillió, azonban gyorsuló ütemben veszíti el a felhasználóit. Reed Hastings, a cég vezérigazgatója szerint ráadásul a kisebb visszaesés leginkább egyetlen sorozat, a Stranger Things legújabb, negyedik évadjának köszönhető. A videostreaming-szolgáltatók esetében egyébként is megfigyelhető, hogy az ügyfélbázis rendre megnő, ha érkezik egy húzócím, jellemzően sorozat.

A Stranger Things ellenére a cég történetének legnagyobb előfizetői vesztesége olvasható a második negyedéves jelentésükben. Leginkább az USA és Kanada piacán buktak nagyot, azokat pedig az EU követte. 220 millió előfizetőjével azonban így is előzi a konkurenseit.

A Neflix rendre kétszámjegyű növekedést produkálót korábban, így a mostani az eddigi legmakacsabb lassulásuk. A negyedéves árbevétel 7,9 milliárd dollár volt, ami „csak” 8,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A részvényeik árfolyama ráadásul idén több mint 60 százalékot esett. Azonban miután kiderült, hogy a második negyedévben mégsem kétmillióan távoztak, a zárás utáni kereskedésben 7 százalékot erősödött a tőzsdén a cég.

A vállalat a nehézségek miatt mintegy 450 alkalmazottjától vált meg májusban és júniusban.


The Conversation

Ne hagyd ki!