A befektetők örülnek a változásnak, ami már gyanús

A következő hónapban indul a Netflix olcsóbb, de reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagja. Először 12 országban lesz elérhető, Magyarországra valamivel később érkezhet az akció. Azonban az olcsóbb streamingszolgáltatásnak a reklámok mellett is lesz még némi hátulütője.


Jön az olcsóbb Netflix

Novembertől egyes nagyobb piacokon - Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban - lesz elérhető az olcsóbb, de reklámokkal tűzdelt Netflix. A reklámos csomag havi hét dollárba (átszámolva 3000 forintba) fog kerülni a felsorolt területeken, tehát három dollár lesz spórolható az eddig elérhető legolcsóbb alapszinthez képest ezekben az országokban. A magyarországi elérhetőségről egyelőre nincsenek információk, azonban itthon az alapcsomag 2500 forintba kerül, így 2000 forint körüli ár valószínűsíthető a rajtkor – írja a hwsw.hu.

Az előfizetők óránként összesen négy-öt percnyi, egyenként 15-30 másodperces hirdetést fognak látni, pár tartalom azonban kivételt képez majd, például a legfrissebb mozifilmek, a valódi moziélmény megőrzése érdekében

- írja a Netflix tájékoztatója.

További negatívuma a legolcsóbb csomagnak, hogy a teljes kínálat 5-10 százaléka nem lesz benne elérhető, és legfeljebb 720p-s felbontást fog kínálni.

A platform hirdetői a jövőben ország és műfaj szerint célozhatják a nézőket, vagy a szolgáltatás tíz legnézettebb tartalmában vásárolhatnak helyet. Kérhetik az erőszakot, szexualitást, vagy meztelenséget megjelenítő tartalmakban a megjelenésük mellőzését is.

A hírre jól reagált a tőzsde: a cég részvényei 5,4 százalékkal erősödtek 232,86 dollárra, azonban idén eddig 62 százalékot csökkent az értékük.

Az idén merült fel az ötlet

A Netflix eddig reklámmentes volt. Reed Hastings, a Netflix társ-vezérigazgatója áprilisban pendítette meg először az új opciót. A pénzügyi igazgató, Spencer Neumann pedig úgy nyilatkozott a témában márciusban, hogy „soha ne mondd, hogy soha”.

A Netflix legnépszerűbb előfizetése, a Standard opció jelenleg havi 15,49 dollárba kerül (Magyarországon a Standard csomag ára 3490 forint). A Basic csomagja havi 9,99 dollárba kerül (itthon ez a csomag 2490 forint), a Premium szint − ami nagyfelbontású videóminőséget tesz lehetővé − pedig 19,99 dollárba (itthon 4490 forint a Premium előfizetés).

Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének: hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és reklámtűrőek, tudjanak ilyen opciót választani

− jelentette ki Hastings.

The Conversation

Ne hagyd ki!