Netflix

A Netflix reklámokkal támogatott előfizetési csomagja kevesebb mint feleannyiba kerülhet az Egyesült Államokban, mint a legnépszerűbb normál csomag.


A vállalat azt tervezi, hogy havi 7-9 dollárt kér amerikai előfizetőitől a reklámokkal támogatott előfizetésért – tudatja az Insider. A Netflix tervei szerint óránként négy perc reklámot fog sugározni a műsorok előtt és közben, de utána nem.

A Netflix évekig híresen reklámmentes volt, Reed Hastings, a Netflix társ-vezérigazgatója áprilisban pendítette meg először az új opciót, a pénzügyi igazgató, Spencer Neumann már márciusban úgy nyilatkozott a téma kapcsán, hogy „soha ne mondd, hogy soha”.

A Netflix legnépszerűbb előfizetése, a Standard opció jelenleg havi 15,49 dollárba kerül (Magyarországon a Standard csomag ára 3490 forint). A Basic csomagja havi 9,99 dollárba kerül (itthon ez a csomag 2490 forint), a Premium szint − ami nagyfelbontású videóminőséget tesz lehetővé − pedig 19,99 dollárba (itthon 4490 forint a Premium előfizetés).

Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének: hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és reklámtűrőek, tudjanak ilyen opciót választani

− jelentette ki Hastings.

Ted Sarandos társ-vezérigazgató egy májusi New York Times-interjúban beszélt bővebben a tervről:

Számunkra az egész az egyszerűségről szólt: egy termék, egy ár. De azt hiszem, most már lehet kissé komplexebb is a dolog

A hír a Netflix számára kritikus időszakban érkezett, áprilisban a vállalat több mint egy évtized óta először könyvelhetett el nettó előfizetőveszteséget. A streaming szolgáltatónak egyébként más tervei is vannak a visszaesés megállítására − itt írtunk erről részletesen.

The Conversation

Ne hagyd ki!