A Nissan, Japán harmadik legnagyobb autógyártója több ezer fős leépítést jelentett be, és gyártását 20 százalékkal csökkenti. Lapértesülések szerint szintén több ezer munkavállalóját meneszti az Audi. A gyenge eladások, a lassú elektromos átmenet és a kínai konkurencia az okok között.
A 2025 márciusával végződő pénzügyi időszakra vonatkozó, egész éves üzleti eredmény előrejelzését 500 milliárd jenről 150 milliárd jenre (975 millió dollárra) csökkenti. Továbbá 20 százalékkal mérsékli a termelési kapacitását, világszerte 9000 munkahelyet szüntet meg, és eladja Mitsubishi Motors részvényeinek 10 százalékát, csökkentve ezzel a jelenlegi 34 százalékos részesedését. A Nissan nehézségei kiemelkednek az új autók értékesítésének visszaesésével küzdő japán márkák közül - írja az Economx.
Audi, Volkswagen: hasonló cipőben
Az Audi több ezer fővel kívánja csökkenteni dolgozói létszámát közép távon a gyártáson kívüli munkahelyek leépítésével – írja a Világgazdaság német lapértesülésre hivatkozva. Korábban a Volkswagen közölte, hogy a költségcsökkentés jegyében németországi üzemeket is bezárhat.
Az autóipari beszállítók sincsenek könnyű helyzetben: a német Schaeffler több ezer munkahelyet szüntet meg, miközben a legnagyobb európai akkugyártónak számító Northvolt a túlélésért küzd. Az osztrák Dynamic Assembly Machines csődbe ment, míg a Magna Powertrain idén 700 embert rúg ki.