Újabb kihívója lehet az eMAGnak

Egyre népszerűbbek az online piacterek itthon és külföldön is. A régiónkban pedig „Kelet-Európa Amazonja”, a lengyel Allegro lehet az e-kereskedelem új nagyágyúja.


Átalakulhat az online piac

Hamarosan átszabhatja a meglehetősen koncentrált magyar e-kereskedelmet az online piacterek térhódítása. A modelljük kedvező lehet a kisebb kereskedőknek, hiszen az elérést és értékes marketingeszközöket biztosít a számukra. Az üzemeltetők a saját e-kereskedelmi tevékenységük mellett pedig a kiskereskedők által fizetett jutalékból is profitálhatnak – írja a hwsw.hu.

Az informatikai hírportál információi szerint a hazai online kereskedelmet alaposan felforgathatja az, hogy a lengyel Allegro, a kelet-európai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplője hamarosan Magyarországon is terjeszkedhet.

Az előzmények

A lengyelek tavaly jelentették be, hogy felvásárolják a csehországi Mall Csoportot, amely webáruháza például Magyarországon is jelen van. A Mall eddig nem tartozott a legnagyobb forgalmú online kereskedelmi oldalak közé (a GKID top15-ös listájára sem fért fel), azonban ez hamarosan megváltozhat.

Az Allegro jelenleg Kelet-Európa legnagyobb online piactere, több mint 200 millió termékkel és nagyjából 128 ezer - főleg lengyel - kereskedővel.

Az eMAG manapság az egyetlen piactér-modellel dolgozó nemzetközi e-kereskedelmi vállalkozás hazánkban, azonban a MediaMarkt is ebbe az irányba mozdult el a közelmúltban. Emellett szakértők arra számítanak, hogy az Alza is beléphet ebbe a világba.

Több száz milliárdos forgalom az e-kereskedőknél

Néhány hete mi is írtunk róla, hogy a piackutatásokra és stratégiai tanácsadásra szakosodott GKID publikálta egyebek mellett a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedők rangsorát az éves bevételeik alapján.

Tavaly a tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. Ezen cégek összesen 43 százalékos részesedéssel bírnak a teljes online kiskereskedelmi piacon hazánkban. A top10 forgalmi súlya tavaly erősödni is tudott: 36-ról 39 százalékra.

A toplistán szereplő cégek közül a legnagyobb fejlődést a cseh Kifli.hu-hozta. Az online élelmiszeráruház két éve a 12. helyen szerepelt, tavaly viszont meg tudta szerezni a 6. helyet. Ezzel nagyon közel került a piaci riválisához, a 4. helyen álló Tesco-hoz.

Megemlítendő, hogy a mezőny legjobb, száz százalékban magyar tulajdonú cége az Euronics lett, a 7. helyezést érte el. Emellett a felsorolásban egy újonc szerepel, a 14. helyen álló pepita.hu. De nézzük is a teljes listát!

A legnagyobb forgalmú online kereskedők 2021-es rangsora:

  1. eMAG-Extreme Digital
  2. Alza
  3. MediaMarkt
  4. Tesco
  5. Telekom
  6. Kifli
  7. Euronics
  8. Aqua
  9. iPon
  10. Libri-Bookline
  11. Decathlon
  12. Auchan
  13. Praktiker
  14. pepita
  15. 220Volt
The Conversation

Ne hagyd ki!