Egyre népszerűbbek az online piacterek itthon és külföldön is. A régiónkban pedig „Kelet-Európa Amazonja”, a lengyel Allegro lehet az e-kereskedelem új nagyágyúja.
Átalakulhat az online piac
Hamarosan átszabhatja a meglehetősen koncentrált magyar e-kereskedelmet az online piacterek térhódítása. A modelljük kedvező lehet a kisebb kereskedőknek, hiszen az elérést és értékes marketingeszközöket biztosít a számukra. Az üzemeltetők a saját e-kereskedelmi tevékenységük mellett pedig a kiskereskedők által fizetett jutalékból is profitálhatnak – írja a hwsw.hu.
Az informatikai hírportál információi szerint a hazai online kereskedelmet alaposan felforgathatja az, hogy a lengyel Allegro, a kelet-európai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplője hamarosan Magyarországon is terjeszkedhet.
Az előzmények
A lengyelek tavaly jelentették be, hogy felvásárolják a csehországi Mall Csoportot, amely webáruháza például Magyarországon is jelen van. A Mall eddig nem tartozott a legnagyobb forgalmú online kereskedelmi oldalak közé (a GKID top15-ös listájára sem fért fel), azonban ez hamarosan megváltozhat.
Az Allegro jelenleg Kelet-Európa legnagyobb online piactere, több mint 200 millió termékkel és nagyjából 128 ezer - főleg lengyel - kereskedővel.
Az eMAG manapság az egyetlen piactér-modellel dolgozó nemzetközi e-kereskedelmi vállalkozás hazánkban, azonban a MediaMarkt is ebbe az irányba mozdult el a közelmúltban. Emellett szakértők arra számítanak, hogy az Alza is beléphet ebbe a világba.
Több száz milliárdos forgalom az e-kereskedőknél
Néhány hete mi is írtunk róla, hogy a piackutatásokra és stratégiai tanácsadásra szakosodott GKID publikálta egyebek mellett a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedők rangsorát az éves bevételeik alapján.
Tavaly a tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. Ezen cégek összesen 43 százalékos részesedéssel bírnak a teljes online kiskereskedelmi piacon hazánkban. A top10 forgalmi súlya tavaly erősödni is tudott: 36-ról 39 százalékra.
A toplistán szereplő cégek közül a legnagyobb fejlődést a cseh Kifli.hu-hozta. Az online élelmiszeráruház két éve a 12. helyen szerepelt, tavaly viszont meg tudta szerezni a 6. helyet. Ezzel nagyon közel került a piaci riválisához, a 4. helyen álló Tesco-hoz.
Megemlítendő, hogy a mezőny legjobb, száz százalékban magyar tulajdonú cége az Euronics lett, a 7. helyezést érte el. Emellett a felsorolásban egy újonc szerepel, a 14. helyen álló pepita.hu. De nézzük is a teljes listát!
A legnagyobb forgalmú online kereskedők 2021-es rangsora:
- eMAG-Extreme Digital
- Alza
- MediaMarkt
- Tesco
- Telekom
- Kifli
- Euronics
- Aqua
- iPon
- Libri-Bookline
- Decathlon
- Auchan
- Praktiker
- pepita
- 220Volt