Felpezsdítő hírek
A francia gyártók már tavaly jelezték, hogy eladási rekordra számítanak, a közelmúltban azonban a pontos adatok is napvilágot láttak.
A globális pezsgőeladások értéke 2021-ben meghaladta az 5,7 milliárd dollárt, ami 14 százalékkal túlszárnyalja a korábbi csúcstartó évet.
Az export 2021-ben elérte a 180 millió, 0,75 literes palackot, ami 37 százalékkal több, mint 2020-ban, de 15 százalékkal felülmúlja a 2019-es eredményeket is.
Franciaországban az eladások 25 százalékkal nőttek a megelőző évhez képest, 2019-hez hasonlóan 140 millió palackot értékesítettek az országban.
Dübörög a piac
Jelenleg az Egyesült Államok számít a pezsgő legnagyobb exportpiacának, az ide irányuló eladások 31 százalékkal nőttek 2019-hez viszonyítva. Ez 34 millió palackot jelent, ami abszolút rekordnak számít. Az USA piaca az elmúlt 10 évben folyamatos gyarapodást mutatott, leszámítva a 2020-as, lezárásoktól szabdalt évet.
A nagy-britanniai export 7 százalékkal, 29 millió palackra, míg a németországi 28 százalékkal, 15 millióra palackra növekedett. Őket követte Ausztrália 12 millió eladott palackkal, ami 53 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.
Jean-Marie Barillere, a Union des Maisons de Champagne elnöke elmondta, a tény, hogy otthon olcsóbb pezsgőt inni, mint egy étteremben, ráadásul az internet révén könnyen beszerezhető a nedű, elősegítette az eladások fellendülését.
Nem is jöhettek volna jobbkor ezek a hírek, ugyanis tavaly rengeteg termelő panaszkodott a szőlőültetvényeken pusztító fagy és penészgomba-támadások miatt, amelyek az elmúlt 40 év legrosszabb termését eredményezték.
A kínálat csökkenése azonban nem befolyásolhatja a pezsgők elérhetőségét, ugyanis a termelők jellemzően korábbi évek terméseiből alkotják meg az új készleteket.