Idén ünnepli 25. születésnapját az RTL, ami teljes megújulást is hoz magával. Egyebek között új nevet kapnak bizonyos RTL-es csatornák és a digitális felületek is.
25 évvel ezelőtt, 1997 októberében indult el a kereskedelmi televíziózás Magyarországon, így az RTL Klub is. A negyedszázados évforduló és születésnap alkalmából idén a magyar RTL csatlakozik az anyavállalat RTL Group egységes európai arculatához és ősztől teljesen megújul majd az RTL Magyarország vállalati arculata, valamint televíziós és digitális brandjeinek egy része. Az új arculatot vállalatcsoporton belül a német RTL után másodikként adaptálja az RTL Magyarország. Az arculat legfőbb karakterjegye a sokféleség és a változatosság. Színes, minden helyzetben változó logója lesz a vállalatnak és a csatornáknak, termékeknek, ahol mindig az adott tartalomhoz adaptálódik majd a logó színezése.
Büszkén mondhatom, hogy 25 év alatt egycsatornás televízióból mára platformfüggetlen médiavállalattá váltunk, ahol működésünknek 3 fontos pillére van: a tartalom, az adat és a technológia. Az új, egységes RTL brand minden platformon és csatornán továbbra is egyet jelent majd a hiteles tájékoztatással, a szórakoztatással, és értékalapú történetekkel
– mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a brandváltás kapcsán.
Az arculatváltással a márkaarchitektúrát is harmonizálja és egyszerűsíti az RTL, és mind a vállalati, mind a digitális brandjei, mind pedig a csatornái egy részét az RTL új, adaptív színvilágú logója jelöli majd.
Október végén a médiavállalat elbúcsúzik a megszokott RTL Klub elnevezéstől, és a csatorna RTL néven lesz majd elérhető. Az anyacsatornához hasonlóan szinte minden adó arculatot vált majd és lesz, amelyiknek megváltozik a neve is. A névváltások október közepétől év végéig, több lépcsőben történnek. A változások csak az elnevezéseket és az arculati elemeket érintik, a csatornák, illetve és a VOD platform tartalmi zsánerei és egyéb, nem arculati jellemzői változatlanok maradnak.
Az RTL Magyarország média-kereskedőháza az R-Time is megújult névvel és arculattal, RTL Saleshouse-ként folytatja tevékenységét 2022. október 3-tól, változatlan hirdetési portfólióval. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja majd, mint az RTL Magyarország.