A Shein és a Temu figyelmeztették az amerikai vásárlókat, hogy a jövő héttől árat emelnek, miután Donald Trump elnök magas vámokat vetett ki a Kínából származó termékekre.
A két rivális szinte ugyanazt írta közleményében: a globális kereskedelmi szabályok és a vámtarifák közelmúltbeli változásai miatt emelkedtek a működési költségeik, ezért április 25-től „árkorrekciókat” hajtanak végre.
A Temu és a Shein az alacsony árainak köszönhetően több tízmillió vásárlót szerzett az Egyesült Államokban. A kínai cégek az Amazont is lépéskényszerbe hozták, a nagy vetélytárs válaszul tavaly novemberben indította el Haul néven új platformját, amelyen 20 dollárnál olcsóbb termékeket kínál.
A BBC emlékeztetett arra: Trump intézkedéseinek következtében akár 145, sőt, az új lépések miatt egyes kínai árukra akár 245 százalékos vámot is kivethetnek az Egyesült Államokba érkező kínai termékekre. Ráadásul megszűnt a 800 dollárnál kisebb értékű árukra vonatkozó vámmentesség is, ami segített Sheinnek és Temunak, hogy gyorsan betörjenek az amerikai piacra. Az amerikai vámhatóságok becslése szerint tavaly 1,4 milliárd csomag érkezett az Egyesült Államokba a megállapodás alapján, szemben a 2013-as 140 millióval.
A vámok miatt első körben a Shein és a Temu is jelentősen, harmadával csökkentette reklámköltéseit az Egyesült Államokban. Mindkét cég arra biztatta az amerikai ügyfeleket, hogy vásároljanak, mielőtt a magasabb árak beindulnak.