A kínai kereskedelmi platformokról európaiak tízmilliói rendelnek havonta
Fotó: Shutterstock

A Temu után a Sheinre is rászállt az EU

Miután átlépett egy felhasználói szintet, az Európai Unió illetékes szerveinek a figyelme még inkább a Sheinre szegeződött. Vizsgálják, a kereskedelmi gyakorlata megfelel-e az EU irányelveinek. Ha nem, súlyos bírságra számíthatnak. Hasonló cipőben jár a Temu is.


A Sheint vizsgálja az EU

Vizsgálja Brüsszel, hogy a Kínához köthető Shein online divatóriás kereskedelmi gyakorlata összhangban van-e az Európai Unió irányelveivel, valamint található-e az oldalon káros tartalom.

A társaságnak több mint 45 millió felhasználója van az államszövetségből. Ezért számos újabb, a digitális szolgáltatásokra vonatkozó uniós jogszabálynak kell megfelelnie.

A Bloomberg szerint a vizsgálat eredményeként a cég akár a globális bevételeinek 6 százalékát kitevő bírságot is kaphat.

A vállalat egyetért az EU-val abban, hogy szeretné, ha a fogyasztók nyugodtan használhatnák az oldalt, és a cég elkötelezett a minőségi áru mellett

- idézi Leonard Lint, a Shein nemzetközi közügyekért felelős vezetőjét a Vg.

Szigorodik a Temut érintő uniós szabályozás

Egy másik kínai gyökerű online piactér, a Temu is nagyon gyorsan nyert teret Európában az elmúlt bő egy évben. A villámgyors sikere elsősorban a dömpingárazásával és a meglehetősen agresszív kereskedelmi gyakorlatával magyarázható.

A webshop valamivel a Shein előtt elérte azt a méretet, amelytől az Európai Bizottságnak VLOP (very large online platform – vagyis nagyon nagy online platform) státuszt kell neki adnia.

A Digital Service Act (DSA) értelmében, ha egy platform eléri az 45 millió felhasználót az EU-ban, rendszerszintű platformnak minősül, így szigorúbb felügyeleti és szabályozási követelményeknek kell megfelelnie. A Temu márciusban lépte át ezt a számot.

A VLOP kötelezettségei között szerepel például

  • kapcsolattartó pont létrehozása,
  • szigorúbb bűncselekmény-bejelentés,
  • felhasználóbarát szerződési feltételek,
  • valamint reklámok, ajánlások és a moderálási döntések átláthatóságának biztosítása.

Emellett a DSA szabályozza az online tartalmak moderálását, valamint előírja a hamis termékekkel szembeni hatékonyabb fellépést.

Ne hagyd ki!