Teljesen átalakul a szolgáltatás

Tartalmilag és technológiailag is megújul az HBO nagy streamingszolgáltatása az HBO Max. A videóplatform ráadásul összeolvad egy másik nagy videószolgáltatóval. Az átalakulás kezdeti lépéseiként a platform számos nagy produkcióját elkaszált a közelmúltban.


Teljesen megújul jövőre a HBO Max

Teljesen átalakul a HBO Max streamingplatform a jövő év közepén - a magyar előfizetők azonban csak 2024-ben érzékelhetik a változást. A Warner Broshoz tartozó streamingszolgáltató ugyanis egyesül a Discoveryvel – jelentette be David Zaslav, a kiadó vezetője.

Tartalmi és műszaki szempontból is jelentős változások várhatók azért, hogy az előfizetői szám alapján a világ harmadik legnagyobb streamingszolgáltatója megőrizze versenyképességét a piacon – írja a hwsw.hu.

Hatalmas produkciók mentek a kukába

Miután a Warner Bros a közelmúltban bekebelezte a Discoveryt, az új menedzsment jelentősen belenyúlt a tartalomkínálatba hazánkban is. A platformról eltűnt több nagy nézettségű hazai produkció, mint például a Besúgó című sorozat, valamint az Aranyélet széria harmadik évada. A stúdió augusztus elején pedig úgy döntött, hogy nem kerül be a repertoárba az eredetileg exkluzív tartalombak szánt Batgirl című film (végül be sem fogják mutatni, pedig 90 millió dollárt ráköltött a cég).

Zaslav szerint a tartalomkínálatra nem várnak egyéb, drasztikus átalakítások. Az HBO Max versenyképes katalógussal rendelkezik, a technológiai hátterére azonban ez nem igaz, ami miatt a felhasználói attitűd sincs az elvárt szinten.

Éppen ezért a cégvezetés úgy döntött, hogy az HBO Max és a szintén a kiadóhoz tartozó Discovery+ SVOD-platformot mind tartalmi, mind technológiai alapokon átgyúrja, összeolvasztja, az új szolgáltatás pedig elsősorban a Discovery+ alapjaira épít majd. A kissé ködös megfogalmazásokból az egyelőre nem világos, hogy az utóbbi hónapokban meglehetősen megtépázott HBO Max márkanév marad-e az összevont szolgáltatásnál, vagy egy új brandet vezet be a kiadóvállalat a 2020 májusában indult eredeti név helyett

- jegyzi meg az informatikai platform.

A Discovery jelenleg 92,1 millió felhasználóval rendelkezik globálisan a különböző streaming platformjain. A vállalat az elmúlt negyedévben azonban „csupán” 1,7 millió új előfizetőt gyűjtött, ami mellett 3,4 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el. A rossz mutatók leginkább a cégek összeolvadásával járó kedvezőtlen folyamatokhoz köthetők.

The Conversation

Ne hagyd ki!