Az Unilever a nyersanyag, az energia a munkaerő drágulásval, valamint a magas inflációval indokolta a döntést.
Az Unilever szerint dermesztő a fogyasztói hangulat Európában és Kínában, a két kulcsfontosságú piacán, ugyanakkor megemelte az egész évre vonatkozó eladási előrejelzését, mivel a megugró költségek ellensúlyozása érdekében árakat emeltek – írja a Guardian.
Az egyebek között a Magnum jégkrémet is gyártó cég az áremeléseket azzal indokolta, hogy a nyersanyag-, munkaerő- és energiaköltségük is megugrott az elmúlt időszakban, amit főként az orosz-ukrán háború következménye.
Az Unilever megkerülhetetlen a boltokban, rengeteg terméket gyárt. Egyebek az Axe dezodor, a Dove szappan, a Helmman's majonéz, a Knorr levespor, a Cif tisztítószer, az Omo mosópor, a Magnum jégkrém, a Rexona izzadásgátló, vagy a Domestos is az ő termékük.
A vásárlók szerte a világon 12,5 százalékkal fizettek többet az Unilever termékekért az elmúlt negyedévben, ami rekordáremelést jelentett a vállalat számára. A cég azt is közölte, hogy a szeptemberrel zárult három hónapban az alapértékesítés 10,6 százalékkal nőtt – ami az áremeléseknek köszönhető –, miközben az eladott áruk mennyisége 1,6 szálakékkal csökkent.
Az Unilever a jövőre vonatkozóan meglehetősen borúlátó, magas inflációra számít 2023 első felében is, amiben közrejátszik a nyersanyagdrágulás, a font és más valuták dollárral szembeni gyengülése valamint a beszállítók által az Unileverre hárított nagyobb feldolgozási költségek. A cég szerint az infláció várhatóan 4,5 milliárd euróval növeli költségeiket az idei év második felében és mintegy 2 milliárd euróval a jövő év első felében, írja összefoglalójában a hvg.hu.