Három hónap haladék a régi mailcímek tartalmának kimentésére

Május végéig meghosszabbította a UPC-s webmail elérhetőségét ügyfeleinek a Vodafone. A hivatalos közleményekből kihámoztuk, hogy ez mit jelent a gyakorlatban.


A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), valamint a média- és hírközlési biztos közbenjárásának köszönhetően létrejött megállapodás arra is kitér, hogy a cég segítséget nyújt az új e-mail-fiókok létrehozásában és az adatmentésben - közölte az NMHH. A Vodafone pedig arról tájékoztatott, hogy egy külön erre a célra létrehozott oldalon nyújt tanácsokat és információt az ügyfeleknek.

A Vodafone 2019 nyarán vásárolta fel a UPC Magyarország Kft.-t, de az e-mail-szolgáltatást jogutódként a jövőben már nem tudja fenntartani, mivel nem jogosult a korábbi, a UPC-hez köthető mailcímek és a levelezőrendszer informatikai hátterének használatára. Egy szolgáltatás kivezetését pedig a hatóság nem tilthatja meg.

Miért és milyen szolgáltatások szűnnek meg?

A Vodafone Magyarország felidézte: a tavalyi év második felében jelentették be, hogy a UPC Magyarország felvásárlását követően a korábbi tulajdonos Liberty Global korlátozott ideig engedélyezte a UPC Magyarországhoz köthető e-mail címek és webmail infrastruktúra - így a upcmail.hu és chello.hu, továbbá a monornet.hu és upctelekom.hu webmail szolgáltatások - használatát. Mivel jogilag nincs lehetőség arra, hogy a fenti e-mail fiókok ezt követően is működhessenek, a Vodafone Magyarország 2021. március 1-jén megszünteti a UPC-től átvett webmail szolgáltatást, de a hozzáférés és a tartalmak 3 hónappal tovább állnak majd a felhasználók rendelkezésére. Segítséget a https://www.vodafone.hu/termekkivezetes#webmail oldalon kapnak az érintett ügyfelek.

A megadott oldalon most ezt az induló üzenetet találod:

Ezúton is értesítjük, hogy a UPC Webmail és az ehhez kapcsolódó E-mail szolgáltatás technikai támogatása 2021. március 1-jén megszűnik.

Felhívjuk figyelmét, hogy 2021. május 31-ig meghosszabbított hozzáférést biztosítunk az archív levelezési állományhoz. A hozzáférés március 31. és május 31. között technikai korlátokkal lesz elérhető, ezek az alábbiak:

  • A jelszóváltoztatás folyamata megváltozik
  • Alias e-mail címek létrehozása nem támogatott
  • Felfüggesztett e-mail címek visszaállítása nem lehetséges
  • 25-ös port beállítása ügyfélszolgálaton keresztül nem lesz lehetséges
  • 2021. május 31. után e-mail-ek továbbítására, automatikus válaszüzenet küldésére nincs lehetőség
  • Internet szolgáltatást lemondó előfizetőknél a postafiók tartalma csak 2021. május 31. után kerül törlésre

A lényeg

A hozzáférés idejének meghosszabbításával a felhasználóknak (a remények szerint) elég idejük lesz a korábbi, még tárolt tartalmak lementésére, új e-mail-fiók kialakítására, az új cím beállítására az igénybe vett szolgáltatásoknál vagy partnereik értesítésére. Te is így gondolod?


Ne hagyd ki!