Óriási forgalomnövekedést ért el egyetlen év alatt a 2022-ben induló kínai webáruház, a Temu. A webshop elsősorban a rendkívül alacsony árairól ismert. Azonban sokaknak vannak aggályai számos ott kapható termék minőségével kapcsolatban. Emellett úgy tűnik, megfojthatja az oldal a hazai e-kereskedőket.
Tarol a 2022-ben indult Temu webshop
2022-ben indult, és tavaly több mint 700 százalékos forgalomnövekedést ért el a Temu webáruház. Az online shop elsősorban a nagyon alacsony árairól ismert. Azonban ezek az árcédulák gyakran nem márkás termékeket takarnak. Persze ár-érték arányban sokan vélik jónak a Temut, viszont jónéhányan akadnak, akik igen rossz véleménnyel vannak egyes termékeik minőségéről.
Érdekessége a Temunak az is, hogy elsősorban az X és a boomer generációk vásárolnak onnan. Ők átlagosan kétszer annyit költenek az oldalon, mint a Z generáció tagjai.
A szakemberek a jelenséget több dologgal magyarázzák. Például úgy vélik, az idősebbek jellemzően könnyebben bedőlnek az internetes marketingnek. Emellett több pénzük lehet, mint a fiataloknak, ezért inkább megengedhetik maguknak, hogy elcsábuljanak egy-egy kedvezményes termék láttán - írja a Business Insider.
Megfojthatják a magyarországi e-kereskedőket a kínaiak
Ráadásul úgy tűnik, a Temu sikere miatt nehéz helyzetbe kerültek magyarországi e-kereskedők. A GKI Digital vezető tanácsadója, Madar Norbert a 11. Magyar Marketing Fesztiválon elmondta, a magyar e-kereskedelmi piacon megjelenő kínai cégek olyan erőfölényben vannak, amivel a hazai kereskedők nem tudnak versenyezni. Ráadásul a Temu hamarosan domináns szerepbe kerülhet a magyar piacon.
Hozzátette, tavaly a magyarországi e-kereskedelem mindössze 7-8 százalékos növekedést tudott felmutatni. Viszont a csomagszállítás több mint 60 százalékkal bővült. Ez elsősorban a Temu és a Shien terjeszkedésével magyarázható. Ráadásul az előbbi mára a második legnagyobb webáruházzá vált Magyarországon. Pedig mindössze fél éve van jelen a magyar piacon.
A Temu és a hozzá hasonló kínai webáruházak olyan versenyre kényszerítik a magyar cégeket, ahol nincs esélyük győzni. A kínai versenytársaknak sokkal több pénzük van, amivel aránytalan előnyt szereznek a hazai piacon. Például a Google kereső pénzért előrébb sorolja a kínai cégek termékeit. Egy magyar e-ker vállalat nem tudna annyit fizetni, hogy megelőzze például a Temut a keresőben. A másik hatalmas probléma, hogy a Temu megengedheti magának, hogy minimális árréssel dolgozzon. A kínai e-kereskedelmi cégek képesek rá, hogy akár 50 forint haszonért kínáljanak egy terméket a világ másik felén. Ezt egy magyar cég nem engedheti meg magának
- írja Zabari István, az E-Commers Hungary alelnökének tájékoztatása alapján a VG.