Óriási forgalomnövekedést ért el egyetlen év alatt a 2022-ben elindított webáruház, a Temu. A webshop elsősorban a rendkívül alacsony árairól ismert, és az idősebbek körében népszerű. Azonban többekben aggályokat vet fel számos termékük minősége.
Tarol a 2022-ben indult Temu webshop
2022-ben indult, és tavaly több mint 700 százalékos forgalomnövekedést ért el a Temu webáruház. Az online shop elsősorban a nagyon olcsó termékeiről ismert. A Business Insider megjegyzi, az különösen alacsony árszint miatt sokan tartják átverésnek az oldalt.
Azonban ezek az árak nagyon sokszor nem márkás termékeket takarnak. Persze ár-érték arányban sokan vélik jónak a Temut, viszont többen akadnak, akik nagyon rossz véleménnyel vannak a termékeik minőségéről.
A VG megjegyzi, érdekessége a Temunak az is, hogy elsősorban az X és a boomer generációk vásárolnak onnan. Ők átlagosan kétszer annyit költenek az oldalon, mint a Z generáció tagjai.
A szakemberek a jelenséget több dologgal magyarázzák. Például úgy vélik, az idősebbek jobban bedőlhetnek az internetes marketingnek. Emellett jellemzően több pénzük van, mint a fiataloknak, ezért inkább megengedhetik maguknak, hogy elcsábuljanak egy-egy kedvezményes elektronikai termék láttán - írja egy másik cikkében a Business Insider.
Csupán három hazai cég van a magyarországi top e-kereskedők között
Egyébként az, hogy a hazai e-kereskedelemben az import majdnem 15-szöröse az exportnak jól szemlélteti, mennyire le vannak maradva a helyi online kereskedők a regionális versenytársaikkal szemben.
Emellett a meglehetősen kedvezőlen helyzetüket az is mutatja, hogy amíg 2014-ben hat magyar tulajdonú vállalat (Extreme Digital, Libri-Bookline, Bónusz Brigád, iPon, Fashion Days, Játéknet) szerepelt az GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedőket felsorakoztató tízes listáján, 2022-ben csupán három (Euronics, Aqua, iPon).
A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki
- idéztük Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát novemberben.
A szakértő a magyar cégek lemaradását az e-kereskedelemben például azzal magyarázza, hogy a többségük belpiaci fókusszal működik. A fejlődésüket korlátozza az elérhető limitált árréstömeg, valamint jellemzően elmaradtak a szolgáltatásaik fejlesztésében is.
Azt látjuk, hogy ma már nemcsak az offline, de az omnichannel (sokcsatornás kommunikáció) kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják. Ennek hatására a hazai tulajdonú kereskedő vállalatok lassan, de biztosan elveszítik a versenyt az online térben
- tette hozzá Radó Mátyás.