Már az offline is online
Az offline marketing eszközöket gyártó digitális nyomda innovatív lépése: webshopon keresztül. Beszélgetés Doleschall Anitával, a Printeraktiv Nyomda Webshop tulajdonosával.


Mit jelent az, hogy nyomda webshop és miért láttad úgy, hogy egy ilyen szolgáltatásra igény van?

Szerettük volna kisebb vállalkozásoknak is elérhetővé tenni a minőségi nyomdatermékeket, akár kisebb példányszámban is, legyen szó például 10 db saját arculathoz illeszkedő dossziéról vagy 50 db saját logós jegyzettömbről. Összeállítuttunk egy olyan termékpalettát, melyre a vállalkozásoknak leggyakrabban szüksége van. Ehhez készült egy egyszerűen kezelhető webáruház, ahol a vásárló saját maga kalkulálja ki a nyomdaterméke árát néhány paraméter meghatározásával, feltölti a meglévő grafikáját vagy online elkészíti az ingyenes szerkesztőnkkel, aztán kosárba teszi és pár nap múlva házhoz visszük a nyomdaterméket.

Hogyan hatott rátok a covid járvány?

A covid időszakban a megrendelések jelentősen visszaestek, de ezt az időt is fejlesztésre használtuk fel. 2021-re teljesen megújítottuk a webshopot. A kihívások ellenére sikerült talpon maradni. Most költözünk a közel 200nm-es, új telephelyünkre, ahol már elfér a minden digitális nyomdai feladatra alkalmas gépparkunk, nyomtatók, kötészeti berendezések és még lesz a gyerekeknek egy játszószoba is, ha magammal kell hoznom őket a munkába.

A Printeraktív az elsők között lépett a magyar piacra azzal az önkiszolgáló rendszerrel, amivel pár perc alatt bármilyen grafikus anyag megtervezhető és gyártásra leadható. A gyorsaságon túl ez mit jelent a felhasználóknak?

Nyomdai webshopunkba beépítettünk egy ingyenes online tervező modult, amivel könnyedén saját maguknak megtervezhetik a reklámanyagukat és egy kattintással a nyomtatást is megrendelhetik. Használata olyan egyszerű, hogy grafikai előképzettség nélkül is bármilyen nyomdai terméket könnyen előállíthatunk.

Kiváltható-e a személyes kapcsolat az online térrel egy ilyen jellegű szolgáltatásnál?

A mai világban már igen. Egy vállalkozó általában időhiányban szenved, szeretne mindent gyorsan és hatékonyan elintézni. A megrendeléseink többsége munkaidőn túl érkezik, ebből is látjuk, hogy a kisvállalkozóknak sokszor az esti órákban jut idejük olyan feladatokra, mint a marketing anyagok rendelése, tehát nem biztos, hogy tud és szeretne időt szánni arra, hogy felkeressen egy nyomdát és ott személyesen egyeztessen. Emellett nem tűnik el az ügyfélkapcsolat sem, hiszen elérhetőek vagyunk telefonon és online chaten is.

Hogyan kerül egy nő egy ilyen férfias szakmába, mint a nyomdaipar?

24 évesen az albérletben elkezdtem reklámanyagokat tervezni ismerősöknek. Hamar felmerült az igény, hogy legyen egy saját digitális nyomtatóm, amivel gyártani is tudok. Aztán 2008-ban céget alapítottam, beköltöztem egy 20 nm-es irodába a svájci frankos lízingre vásárolt nyomtatóval, 1 hónappal a gazdasági válság kirobbanása előtt és vártam a megrendeléseket. Sok éven át szinte éjjel nappal dolgoztam, fejlesztettem, jöttek az új ötletek, új gépek, pályázatok, alkalmazottak, szépen ívelt felfelé a sokszor rögös út. 2017-ben megszülettek az ikreim, akikkel rövidesen egyedül maradtam. Azt mondják, hogy teher alatt nő a pálma, mivel egyszerre voltam egyedülálló anya egy alig fél éves ikerpárral és vállalkozó, így javarészt a saját napi operatív munkám kiváltására jött az ötlet, hogy automatizáljak, amit csak lehet. Megszületett tehát a Printeraktiv Nyomda webshop.

Mennyire van még piaca a nyomtatott reklámanyagoknak az online marketing térhódítása közben?

A kettő jól megfér egymás mellett, sőt, ha egymásra építjük őket, akkor hatékonyabban növelhetjük vállalkozásunk ismertségét. Termékeink nagy része megkerülhetetlen, hiszen nincs rendezvény rollup nélkül, nincs tárgyalás névjegy nélkül, nincs konditerem bérlet nélkül.

The Conversation

Ne hagyd ki!