Vége a tesztüzemnek, így már bárki rendelhet az OTP csoport webáruházáról, a Fizz-ről. Az új e-kiskereskedelmi portál olyan piaci szereplőkkel száll versenybe, mint például az eMAG vagy a Pepita.
Elindult az OTP webáruháza
Jelentős tőkeháttérrel rendelkezik a legújabb magyar webshop, a fizz.hu, hiszen az OTP csoport áll mögötte. Az e-kiskereskedelmi portál tesztüzeme a napokban ért véget, így már bárki rendelhet a piactér-modellre épülő oldalról.
A zöld-lila színekkel operáló webshop olyan korábbi e-kereskedőknek jelenhet konkurenciát, mint az eMAG és a Pepita.
A kínálata meglehetősen széles: például elektronikai eszközök, irodai kiegészítők és játékok között is válogathat az érdeklődő.
Viszont a szállítási opciók egyelőre korlátozottak. Jelenleg csak házhozszállítás lehetséges, de később bővülhetnek a kézbesítési lehetőségek.
A hwsw megjegyzi, Szőcs András, a Fizz ügyvezetőjének tájékoztatás szerint a bevezetőkampányuk csak később fog indulni.
Csupán három hazai cég van a magyarországi top e-kereskedők között
Egyébként az, hogy a hazai e-kereskedelemben az import majdnem 15-szöröse az exportnak jól szemlélteti, mennyire le vannak maradva a helyi online kereskedők a regionális versenytársaikkal szemben.
Emellett a meglehetősen kedvezőlen helyzetüket az is mutatja, hogy amíg 2014-ben hat magyar tulajdonú vállalat (Extreme Digital, Libri-Bookline, Bónusz Brigád, iPon, Fashion Days, Játéknet) szerepelt az GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedőket felsorakoztató tízes listáján, 2022-ben csupán három (Euronics, Aqua, iPon).
A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki
- idéztük Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát novemberben.
A szakértő a magyar cégek lemaradását az e-kereskedelemben például azzal magyarázza, hogy a többségük belpiaci fókusszal működik. A fejlődésüket korlátozza az elérhető limitált árréstömeg, valamint jellemzően elmaradtak a szolgáltatásaik fejlesztésében is.
Azt látjuk, hogy ma már nemcsak az offline, de az omnichannel (sokcsatornás kommunikáció) kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják. Ennek hatására a hazai tulajdonú kereskedő vállalatok lassan, de biztosan elveszítik a versenyt az online térben
- tette hozzá Radó Mátyás.