Új magyar webshop indult
Fotó: Shutterstock

Tőkeerős magyar riválist kapott az eMAG

Vége a tesztüzemnek, így már bárki rendelhet az OTP csoport webáruházáról, a Fizz-ről. Az új e-kiskereskedelmi portál olyan piaci szereplőkkel száll versenybe, mint például az eMAG vagy a Pepita.


Elindult az OTP webáruháza

Jelentős tőkeháttérrel rendelkezik a legújabb magyar webshop, a fizz.hu, hiszen az OTP csoport áll mögötte. Az e-kiskereskedelmi portál tesztüzeme a napokban ért véget, így már bárki rendelhet a piactér-modellre épülő oldalról.

A zöld-lila színekkel operáló webshop olyan korábbi e-kereskedőknek jelenhet konkurenciát, mint az eMAG és a Pepita.

A kínálata meglehetősen széles: például elektronikai eszközök, irodai kiegészítők és játékok között is válogathat az érdeklődő.

Viszont a szállítási opciók egyelőre korlátozottak. Jelenleg csak házhozszállítás lehetséges, de később bővülhetnek a kézbesítési lehetőségek.

A hwsw megjegyzi, Szőcs András, a Fizz ügyvezetőjének tájékoztatás szerint a bevezetőkampányuk csak később fog indulni.

Csupán három hazai cég van a magyarországi top e-kereskedők között

Egyébként az, hogy a hazai e-kereskedelemben az import majdnem 15-szöröse az exportnak jól szemlélteti, mennyire le vannak maradva a helyi online kereskedők a regionális versenytársaikkal szemben.

Emellett a meglehetősen kedvezőlen helyzetüket az is mutatja, hogy amíg 2014-ben hat magyar tulajdonú vállalat (Extreme Digital, Libri-Bookline, Bónusz Brigád, iPon, Fashion Days, Játéknet) szerepelt az GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedőket felsorakoztató tízes listáján, 2022-ben csupán három (Euronics, Aqua, iPon).

A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki

- idéztük Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát novemberben.

A szakértő a magyar cégek lemaradását az e-kereskedelemben például azzal magyarázza, hogy a többségük belpiaci fókusszal működik. A fejlődésüket korlátozza az elérhető limitált árréstömeg, valamint jellemzően elmaradtak a szolgáltatásaik fejlesztésében is.

Azt látjuk, hogy ma már nemcsak az offline, de az omnichannel (sokcsatornás kommunikáció) kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják. Ennek hatására a hazai tulajdonú kereskedő vállalatok lassan, de biztosan elveszítik a versenyt az online térben

- tette hozzá Radó Mátyás.

Ne hagyd ki!